حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Doogee Mix 4 اولین موبایل کاملا بدون حاشیه خواهد بود

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید

نام بعضی شرکت ها را که می شنویم چیزی به جز یک مدل کپی جدید از آخرین پرچمداری که ساخته شده است به ذهن مان نمی آید اما گویا این شرکت ها علاوه بر کپی کردن کارهای دیگری هم بلدند انجام دهند، مثلا شگفت زده کردن من و شما! در ادامه با ترنجی همراه باشید با گوشی Doogee Mix 4 اولین موبایل کاملا بدون حاشیه آشنا شویم.

همانطور که در این ویدیو می بینید، نمونه اولیه گویش Doogee Mix 4 برای کانال یوتیوب Mrwhosetheboss ارسال شده و یک ایده جذاب دارد. ابتدا دوباره یادآوری می کنم که این اصلا یک نمونه تولید شده نیست بلکه یک ماکت است، ماکتی که هیچ فناوری درون آن وجود دارد و حتی نام آن مربوط به مدل بعدی دستگاهی می شود که هنوز معرفی نشده است! برای مثل می توان آن را به نوعی به مانند ماکت گلکسی اس 11 دانست، دستگاهی که شاید به این زودی ها معرفی نشود! اجازه بدهید بهتر توضیح بدهیم.

شرکت دوجی عموما کپی موبایل های دیگر را می سازد اما کپی های این شرکت خیلی کم کیفیت نیست. حتی نام سری دستگاهی که درباره آن صحبت می کنیم، خود کپی گوشی های کم حاشیه میکس شیائومی است! تا کنون دوجی میکس و دوجی میکس 2 معرفی شده اند و هنوز دوجی میکس 3 معرفی نشده شاهد ارسال نمونه اولیه دوجی میکس 4 هستیم، دستگاهی که کاملا یک ماکت بود.

با تمام ماکت بودن اما چیزی که برای دیدن به آن ارزش می دهد، ایده پشت آن است. می دانیم برای ساخت موبایل کاملا بدون حاشیه محدودیت هایی وجود دارد، مثلا دوربین سلفی از مشخص ترین مشکلات است. ایده ای که دوجی مطرح می کند یک موبایل کشویی طور شبیه به نوکیا N95 است. اگر به یاد داشته باشید نوکیا N95 دو مکانیسم کشویی داشت، یکی به پایین برای کلیدهای مالتی مدیا و یکی به بالا برای کلیدهای سنتی آن زمان ها. حالا دوجی فقط مکانیسم کشویی بالا را دارد که با کمی بالا آمدن دوربین دوگانه سلفی و بلندگوی مکالمه نمایان می شود. هر چند برای مکالمه کمی با گوش فاصله خواهد داشت و این ایده آل نیست اما به هر حال این یک ایده در جهت موبایل کاملا بدون حاشیه است.

حسگر اثرانگشت نیز یکپارچه با نمایشگر بوده و سبب می شود بدون هیچ نیازی به حاشیه، موبایل دوجی میکس 4 تولید شود. به دلیل مکانیسم کشویی آن ضخمات 11 میلی متری شاید کمی زیاد به نظر برسد اما ما هم اکنون موبایل 11 یا 12 میلی متری در تولیدات 2018 سونی شاهد هستیم، پس خیلی هم بد نیست!

نظر شما چیست؟ به قولی، “چینی ها دارند دنیا را می گیرند!”

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اقای عطایی چند وقت پیش اپلیکیشن tam tam رو به عنوان جایگزین تلگرام معرفی کردیم میشه راهنمایی کنید چطور دلت اکانت کنم من پیدا نکردم راهی داره آیا؟

Peiman

خبر رسیده که اپلیکیشن تم تم هم بزودی فیلتر میشه

ahmad

پیمان فیلتر شده ولی هر کاری کردم نمیتونم اکانتمو پاک کنم

ahmad

مگه گلتر از شما هست؟

Peiman

ایده بدی نیست ولی اونی نیست که ما میخوایم .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)