حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دردسر‌های عجیب قابلیت SOS برای کاربران اپل واچ ؛ خاموش کنید یا با ۳ پلیس در رخت‌خواب بیدار شوید

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار

قابلیت Emergency SOS در دستگاه‌های اپلی تعریف شده است که کاربران بتوانند در مواقع اضطراری با شماره 911 (البته نه در ایران) تماس داشته باشند. برای این کار در دستگاه‌های آیفون ۸ – ۸ پلاس و آیفون ۱۰ باید یکی از دکمه‌های ولوم و دکمه پاور دستگاه را به صورت همزمان فشار دهند. بعد از این کار باید حالت Emergency SOS را انتخاب کنند تا تماس برقرار شود. این فرایند در دیگر دستگاه‌ها کمی متفاوت است و به نظر می‌رسد دردسر ساز شده است. در ادامه همراه باشید.

در دستگاه‌های قدیمی‌تر یعنی آیفون ۷ باید این کار با ۵ بار فشار دادن دکمه پاور انجام شود. مجدد بعد از این کار کاربر باید Emergency SOS را به قول معروف اسلاید کند! اگر شما اپل واچ داشته باشید قضیه بسیار متفاوت تر خواهد شد. نیازی به اسلاید نیست فقط کافیست کلید چرخان اپل واچ را چند ثانیه‌ای به داخل فشار دهید. این قابلیت در iOS 11 و WatchOS 4 پیاده سازی شده و شما به همین راحتی تماس خود را با واحد پلیس یا امداد برقرار می‌کنید.

از لحاظ تئوری این فرایند بدون اشکال است اما در یک زندگی واقعی برای بعضی از کاربران دردسر درست کرده است. برای مثال Jason Rowley کسی که از اپل واچ برای ردیابی وضعیت خواب خودش استفاده می‌کند جدیدا در ساعت ۳ صبح با پلیس از خواب بیدار می‌شود. چرا که وقتی ساعت در دست شماست و شما به خواب می‌روید کاملا طبیعی است که به کلید اپل واچ فشار‌هایی وارد می‌شود و همین فشار‌ها باعث می‌شود به صورت خودکار با ۹۱۱ تماس برقرار شده  و پلیس‌ها به سراغ موقغیت این فرد بیایند.

در ماه گذشته، حتی در خود تعمیرات اپل ۲۰ تماس اشتباهی با مراکز امداد گرفته شده چرا که بر اثرتصادف کلید‌های اپل واچ را چند ثانیه‌ای نگه داشته بودند. جریان، جریان چوپان دروغگو است. الان اگر آقای Rowley با مشکل جدی هم رو به رو شود با توجه به سابقه ممکن است هیچ نیروی امدادی ارسال نشود البته فعلا مجبور به خاموش کردن این حالت شده است! بهترین کار برای جلوگیری خاموش کردن گزینه Autocall است تا حتی اگر دست شما به صورت اشتباهی قرار گرفت حتما نیاز به تایید تماس از سمت شما باشد! این هم چالش‌هایی تازه برای کاربران اپل واچ.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amirkrs

یا خدا فکر کن پاشی ببینی پلیسا بالا سرتن:)))))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....