حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه موبایل هایی از شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4.0) پشتیبانی می کنند؟

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار

حدودا یک سال پیش بود که در ترنجی خواندیم کوالکام فناوری Quick Charge 4.0 را رسما معرفی کرد و وعده ۵ ساعت استفاده تنها با ۵ دقیقه شارژ را به ما داد! اسنپدارگون 835 یعنی چیپست پرچمدار سال 2017 با این فناوری همراه شد، پس قاعدتا انتظار داریم که تمام پرچمدارهای سال 2017 که با این چیپست عرضه شده اند از شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4.0) پشتیبانی کنند! اگر دوست دارید بدانید چه موبایل هایی از شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4.0) پشتیبانی می کنند در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4.0)

شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4.0)

در کمال ناباوری با ورود به سایت کوالکام و جستجو برای موبایل هایی که از قابلیت شارژ سریع 4 کوالکام (Quick Charge 4.0) پشتیبانی می کنند، تنها نام یک موبایل را می بینیم و آن Razer Phone است. بله، گویا هیچ کدام  از پرچمدارهای سال 2017 که با چیپست اسنپدراگون 835 ارایه شده اند، از شارژ سریع 4 کوالکام پشتیبانی نمی کنند!

هر چند پرچمدارهای آتی که با اسنپدراگون 845 ارایه می شوند انتظار پشتیبانی از شارژ سریع 4+ کوالکام (+Quick Charge 4.0) را برای ما ایجاد کرده اند اما شاید آن ها هم از آخرین فناری شارژ استفاده نکنند و فناوری نسل قبل را ارایه کنند! هنوز مشخص نیست چرا تولیدکننده ها علاقه به ای به استفاده از این فناوری مفید ندارند اما چیزی که مشخص شده این است که فعلا Razer از آخرین فناوری شارژ مورد پشتیبانی توسط چیپست خود استفاده کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دلیل چیست؟ شارژ سریع چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کمپانی ZTE هم استفاده کرده از کوییک شارژ 4.0
در مدل Z17 محصول ژوئن 2017 و در مدل Z17S محصول اکتبر 2017
در توضیحش نوشته که 50% باطری در عرض مدت زمان 25 دقیقه شارژ میشه.
حتی توی برخی منابع نوشتن که ZTE Z17 از کوییک شارژ 4.0 پلاس هم پشتیبانی میکنه.

اما در یک منبع دیگری دیدم که نوشته بود ظاهرا ZTE روی این گوشی شارژی با فناوری کوییک شارژ 3.0 گذاشته.

به هر حال گفتم این گوشی رو هم اعلام کنم.

ahmad

خیلی نامردیه بخدا وقتی فناوریش رو گوشی هست استفاده نکنی

یک توضیحی هم بدم برای دوستان در این مورد. اینکه هر شارژری یک توان خروجی داره. توان خروجی رو با ضرب کردن مقدار ولت در مقدار آمپر میشه به دست آورد. مثلا یک شارژر با اختلاف پتانسیل 5 ولت و شدت جریان 2 آمپر، توان خروجیش میشه 5 ضرب در 2 برابر با 10 وات.
برای شارژ سریعتر، میشه مقدار ولت و یا مقدار آمپر رو زیاد کرد.

چیزی که من دیدم، اکثر شارژر گوشی ها 5 ولت هستن، حالا یکم کمتر یا بیشتر. مثلا 5.3 ولت یا 4.5 ولت. اما چیزی که بیشتر متغیره، آمپر هست. از 0.5 آمپر دیدم تا 5 آمپر. گوشی های ضعیف قدیمی معمولا زیر 1 آمپر بودن.

از گوشی هایی با شارژرهای قوی میتونم مثلا هواوی میت 10 رو مثال بزنم که 4.5 ولت با 5 آمپر هستش که توانش میشه 22.5 ولت. مثلا وان پلاس 5T یک شارژر 5 ولت 4 آمپر داره که توانش میشه 20 وات.

البته فکر میکنم توی فناوری کوییک شارژ 4 پلاس میشه از شارژر 6 آمپر هم استفاده کرد.

البته این نکته رو هم اضافه کنم که صرفا با اتصال یک شارژر با توان بالا به یک گوشی معمولی، نمیشه بگیم این گوشی توانایی فست شارژ پیدا کرده. چون کنترلرهایی توی خود گوشی و شارژر باید باشه که بتونه این مساله رو مدیریت کنه. فقط زمانی از شارژر گوشی های دیگه استفاده کنید که ولت و آمپرش یکسان باشه. شاید در ظاهر اتفاق خاصی نیوفته ولی به به مرور به باطری صدمه میزنه. حتی در موارد خیلی بد، میتونه باطری رو منفجر کنه.

* اصلاح: 22.5 وات.

amirkrs

کلا سیاست شرکتا همینه دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)