حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت این خانه با فناوری پرینت 3 بعدی فقط به 4000 دلار هزینه و 24 ساعت وقت نیاز دارد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید

ساخت یا تهیه خانه برای خانواده های زیادی حتی یک کابوس است، خیلی از خانواده هستند که حتی پس از 3 دهه زندگی هنوز موفق به تهیه یک خانه نشده اند و دلیل اصلی آن هزینه ها است. در برخی موارد علاوه بر مشکلات مالی، ضعف دانش و توانایی ساخت یک مسکن ایمن نیز وجود دارد. حتی می توان شرایط خاص و اورژانسی را نیز متصور شد که عموما پس از رخدادهای طبیعی همچون زلزه، سیل و … موجب کمبود فضای قابل سکونت ایمن و ارزان می شود. خب اگر شما هم یکی از دغدغه ها را دارید این پست را از دست ندهید. در این پست درباره ساخت خانه ای با فناوری پرینت 3 بعدی که فقط به 4000 دلار هزینه و 24 ساعت وقت نیاز دارد، صحبت خواهیم کرد.

غذا، آب و سرپناه از نیازهای اولیه انسان هستند که بر اساس گزارش موسسه منابع جهانی برای شهرهای پایدار، Ross Center حدود 1.2 میلیارد نفر از نعمت داشتن یک سرپناه مناسب محروم هستند. در نمایشگاه SXSW تگزاس استارت آپی به نام icon عنوان کرد که در حال نزدیک شدن به رفع کمبود این موضع  حیاتی با استفاده از فناوری پرینت 3 بعدی هستند.

به وسیله پرینت 3 بعدی icon شما قادر خواهید بود یک خانه 60 متر مربعی را با استفاده از سیمان را در بازه زمانی بین 12 تا 24 ساعت بسازید، کسری از زمان برای ساخت واحد بعدی نیاز است. جالب است بدانید که هزینه ساخت چنین خانه ای در حال حاضر 10 هزار دلار است و آن ها در تلاش برای کاهش هزینه تا 4000 دلار هستند! یکی از دلایل قیمت پایین را می توان دورریز کم مواد ساخت دانست که با دقت کامل و به اندازه که نیاز است، تولید و استفاده می شود. این پرنتر حتی می تواند خانه هایی تا متراز 75 متر مربع را نیز بسازد.

استفاده سیمان به جای پلاستیک در ساخت خانه ها یکی از نکاتی که می تواند اطمینان خاطر بیشتری به دارندگان خانه بدهد. مدل خانه ای که درباره آن صحبت کردیم یک اتاق خواب، پذیرایی، سرویس بهداشتی و یک حیاط دایره ای دارد!

خانه ساخته شده با پرینت 3 بعدی

خانه ساخته شده با پرینت 3 بعدی

اما نکته جالبی که در دید icon می توان دید، بحران مسکن برای زمانی که شاید انسان بخواهد زمین را ترک کند! در این شرایط آن ها فکر می کنند پتانسیل ارایه خانه های مناسب برای زندگی روی سیاره دیگری را برای انسان ها دارند، آن جا دیگر نیازی نیست ما انسان ها به فکر ساخت خانه باشیم، بلکه شاید مثل تصویر بالا که البته روی زمین تصور شده است، پرینترها یا اصطلاحا ربات هایی در حال ساخت و ساز مسکن باشند! البته این خانه ها هنوز به صوت آپارتمانی نیستند و این موضوع مشکل فضای فیزیکی موجود را می تواند با خود به همراه داشته باشد!

اجازه بدهید ویدیویی درباره این خانه ساخته شده با پرینت 3 بعدی ببینیم:

 

در صورت موفق بودن طرح و خوب پیش رفتن همه موارد icon اولین تجربه واقعی خود را در هاییتی، ال سالوادور و بولیوی اجرا خواهد کرد. نظر شما چیست؟‌ به نظر می رسد آینده شکلی کاملا متفاوت تر از چیزی که ما متصور هستیم باشد، اینطور نیست؟ حتی این امکان وجود دارد که با پیشرفت چنین صنعتی، شما طرح منزل مورد نظر خود را طراحی کنید یا از سرویسی دانلود کرده و پرینت کنید!
اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MR.CAMPER

اون امریکای جهان خوار به چه تکنولوژی ای برای ساخت خونه های کوچیک و ارزون قیمت رسیده
اون وقت ما کله ونگ اینیم که با پای راست بریم مستراح یا با پای چپ

Mortazavi

موج چهارم

هوش مصنوعی

جهان بزودی تغییر می‌کنه

دوستان یک کار موج ۳ یا چهارمی برای خودتون درست کنید که عقب نیوفتید

میتونید فیلم همایش دکتر مجید معین رو ببینید تا دیدتون بازتر بشه

dele_tanha

اینم کشوری که میگن کافر هست و رییس جمهورش روانی. رییس جمهورش خیلی مردتر از خیلیا هس. فکر مردمش هست.

amirkrs

خیلی جالبه.
پیشرفت انسان رو میتونید تو این محصول ببینین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)