حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بسته شدن همیشگی اپ استور (App store) در ایران به چه معناست؟

نوشته

6 سال قبل | 17 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

هر از چند گاهی شامل چنین حرکات زننده ای هستیم. اپل اولین شرکتی نیست که چنین حرکت ناپسندی را انجام می دهد اما فکر نمی کنیم آخرین آن ها نیز باشد! متاسفانه به نظر می رسد از دیروز شاهد بسته شدن همیشگی اپ استور (App Store) اپل در ایران هستیم. این در حالی است که چنین بسته شدنی با بسته شدن های موقت معروف ارور 1009 متفاوت است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

اپ استور

اپ استور

چند سالی پیش بود زمانی که سامسونگ مثلا سیستم عامل (!) بادا را ارایه کرده بود و تعداد زیادی از موبایل Wave مبتنی بر این سیستم عامل را در کشور عزیزمان به فروش می رساند که برای فروش آن ها تمرکز زیادی بر فروشگاه نرم افزاری و اکوسیستم نرم افزاری آن (که معلوم نبود واقعا به چند برنامه کی گفتند اکوسیستم!) داشت. پس از مدتی در حرکتی ناپسند این شرکت کره ای فروشگاه نرم افزاری خود را بر روی ایرانیان بست و این موضوع تا مدت زیادی ادامه داشت.

حالا اپل پس از قطع و وصل کردن های مکرر اپ استور و حرکت بسیار زشت و ناپسند حذف نرم افزارهای توسعه دهنده ایرانی از فروشگاه رسمی نرم افزاری، اقدام به بستن همیشگی اپ استور (App store) در ایران کرده است! همانطور که در تصویر بالا می بینید، کاربران iOS پس از مراجعه به اپ استور با این پیغام که اپ استور در کشور یا منطقه شما در دسترس نیست مواجه می شوند!

وب سایت TheVerge در دفاع از حرکت اپل می گوید که این شرکت امریکایی هیچ وقت به صورت مستقیم آیفون یا محصولی را در ایران به فروش نرسانده است که تعهدی به ارایه پشتیبانی در این کشور داشته باشد. به عقیده این وب سایت ایرانی ها آیفون را از کشورهای دیگر می خرند و وارد کشورشان می کنند تا از آن استفاده کنند. حتی پس از پاک شدن نرم افزارهای آن ها از اپ استور همچنان به استفاده از آیفون ادامه می دهند! این واقعا یک دید و برخورد زشت و زننده است که کاملا دید امریکایی ها را به ما نشان می دهد!

فروش آیفون X

فروش آیفون X

حال به نظر می رسد اپل در جهت تشدید تحریم های ترامپ علیه ایران اقدام به بستن همیشگی اپ استور کرده است! دستگاه های iOSی از جمله آیفون یا آیپد وابستگی 100٪ به اپ استور دارند و اگر این فروشگاه نرم افزاری در دسترس نباشد کار کردن با دستگاه به شکل احمقانه ای سخت خواهد بود! برای مثال شما همیشه باید از فیلترشکن استفاده کنید! واقعا نمی دانم این چه حقارتی است که باید برای استفاده از محصول شرکتی که ما و کشورمان را به رسمیت نمی شناسد، متحمل شویم! بسته شدن همیشگی اپ استور (App store) در ایران به این معناست که ما به هیچ عنوان علاقه ای به ارایه هیچ خدماتی به شما نداریم و لطفا از محصولات ما نخرید!

اینجا صحبت از خوب یا بد بودن محصولات اپل نیست، اینجا بحث عزت ماست که هر روز پایمال می شود. البته که این موضوع شاید در آینده گسترش پیدا کند و شرکتی همچون گوگل نیز سرویس های خود را محدود کند (همانطور که هم اکنون تعداد قابل توجهی از سرویس هایش محدود است یا ما محدود کرده ایم!)

شما آیفون دارید؟ با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید؟ فکر می کنید با این برخوردها آیا ما هنوز باید به قول Theverge اقدام به خرید آیفون از کشورهای دیگر و وارد کردن به کشومان کنیم؟! هر چند به نظر می رسد ساعاتی است که این محدودیت برطرف شده اما هیچ تضمینی بر دوباره تکرار شدن آن نیست.

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

متاسفانه حتی اگر اپل صراحتا بگه ما علاقه ای نداریم که ایرانی ها از محصولات ما استفاده کننده باز هم یه عده زیادی میرم آیفون میخرن . چرا چون کلاس داره!
متاسفم

Peiman

*میرن

Pouya

واقعانم یعنی خیلی جالبه ها کشوری که اپل از همه کمتر بهش اهمیت میده ایرانه و کشوری که مردمش حاضرن هر کاری بکنن برای این گوشی و در هر صورتی به دنبال خرید این گوشین حتی با قیمت فضایی اولای ایفون ایکس که اگه درست بگم بالای ده میلیون بودم ایرانه چرا چون چشم و هم چشمیه چرا چون پز و کلاسه چرا چون طرف میخواد چشم پسر عموشو در اره گاهی اوقات تاسف میخورم برای مردمم

Mortazavi

دقیقاً

حقارتی خود خواسته و ناراحت کننده?

از ماست که بر ماست ?

Mortazavi

واسه اونایی که ۱۰ تا منفی به cm کاملاً منطقی پیمان عزیز دادند متاسفم

دوستان چرا باید واسه خرید محصولی که بهتر یا همردش با ۲تا۳.۵میلیون یافت میشه حقارت بکشیم

آخه تعصب به برندی که مارو نمیخاد درسته؟

Pouya

اینکه صد در صد ما هم مقصریم شکی نیست قطعا اونا هم عکس العملی دارند یه بنده خدایی بود میگفت نگید مرگ بر امریکا ما با دولتش مشکل داریم میگید مرگ بر امریکا مردمشم قاطی میشن ما چی کار به مردمش داریم؟ ما که قطعا مقصریم اما من نمیفهمم برای چی وقتی اپ های ایرانی حذف میشن اپ استور بسته میشه بازم مردم باید انقدر استقبال کنند از ایفون چرا باید انقدر چشم و هم چشمی باشه ؟ انقدر کلاس گذاشتن مهم باشه ولی حرفت کاملا درسته ما اول باید خودمون درست رفتار کنیم تا توقع احترام داشته باشیم

Pouya

اره خب منظورم که شما نبودی اپل کاربران منطقی هم داره یکیش شمایی اشتباه متوجه نشی یه وقت من اپل رو درکش میکنم من اون عده ای که هیچی نمیدونن ولی به خاطر کلاسش میخرن و حاضرن این جور مشکلات مثل بسته شدن اپ استور رو تحمل کنن فقط به خاطر اینکه بگن اپل داره رو درک نمیکنم کسانی مثل شما که اصلا بخرن من طرف صحبتم اونایی بودن که هیچی نمیدونن بعد بهشون میگی چرا اینو خریدی هیچ دلیلی ندارن جز اینکه میگن اپله دیگه اپل چرا نداره کم ندیدم اینحور افراد رو وگرنه شما که حسابت جداس?

Mohammadsoly

آیفون کلا محدودیته چه اپ استور چه دسترسی به حافظه داخلی.بهتره نخرید

با پیگیری وزارت ارتباطات مشکل اپ استور حل شد

از روز گذشته کاربران آیفون‌های اپل در ایران متوجه شدند که به اپ استور (app store) دسترسی ندارند اما این قطع دسترسی، موقتی نبود و در واقع اپ استور به طور کامل از دسترس ایرانیان خارج شد.

داستان این طور بود که کاربران آیفون از روز گذشته هنگامی که برای دانلود برنامه به اپ استور (app store) مراجعه می‌کردند با پیامی با متن زیر مواجه می‌شدند: «اپ استور در کشور یا منطقه شما در دسترس نیست.»

اکنون با پیگیری وزارت ارتباطات مشکل مذکور حل شد.

منبع:
http://entekhab.ir/fa/news/399413

متاسفانه من چنین برخوردهایی رو در برندهای دیگه هم دیدم. یادمه زمان نوت 3 و S4 بود که سامسونگ ایران رو تحریم کرد. اما بعدش مشکل حل شد. اما همین الان هم که با ما کاملا دوست هستن، ولی موقعی که میخوان آپدیت بدن، رام ایران رو در اولویت نمیذارن. میبینی رام افغانستان و پاکستان و ترکیه و عربستان و امارات و عراق اومده، ولی بعد مثلا یک ماه رام ایران میاد.

در مورد سونی هم همین مساله رو دیدم. البته من خیلی کاربر سونی نیستم ولی همین چند وقت پیش که خواستم روی Z2 قدیمیمون اپلیکیشن بوکه رو نصب کنم، دیدم توی لیستش همه کشورها رو داشت، به جز ایران. یعنی ارزش قائل نیستن برای ما و اسم کشور ما رو توی لیست قرار نمیدن.

متاسفانه اتفاقاتی افتاده که این بلا سر ما اومده، نباید منکر شد!!!

REZA

حتی برای یک ثانیه هم این عمل زشته و همونطور که توی متن نوشته بحث عزت ماست.
همونطور که یکی از دوستان گفت اگه خود اپل بگه نخر ملت ما همه کار میکنن که بخرن.حالا ی سریام میان میگن مشکل رفع شده.ادمون نره برای یک روز بهمون بی احترامی شده.
متاسفانه گوگل هم سالهاست داره همچین بی احترامی میکنه حالا کمتر یا بیشتر.
به امید روزی که دوباره توی جهان بهمون احترام بزارن!!!

REZA

من صحبتم در اون مورد نبود اصلا،البته درستم میگید.
ولی من نظری در اون مورد ندادم و کاری با اون افراد ندارم!حرف من چیز دیگه بود.

ahmad

اره ولی میگید به امید روزی که دوباره تو جهان بهمون احترام بذارن ولی بظر من احترام متقابله نمیشه ما بیاحترامی کنیم و انتظار داشته باشیم اونا با ما خوب باشن

Minipro

جالبه که بعضیا میگن که با اونا چه جور برخورد کردیم حالا حقمونه که الانم اینجور باهمون برخورد کنن
ولی اصلا فکر نمیکنن اول ما با اونا بد بودیم یا اونا با ما
ما اومدیم انقلاب کردیم
اونا انقلابمون رو قبول نکردن
ما خواستیم زیر دستشون نباشیم
طبس رو را انداختن هواپیما مسافربری و… رو را انداختن
این حرکت اپل و… هم دنباله سیاست مداراشونه حالا ما هی بدویم دنبالشون بگیم شما خوب ما بد

mosayebso

مطمئنا با خارج شدن امریکا از برجام این تحریم ها واقعی میشه و پیگیری و… هم هیچ سودی نداره چون اپل عملا هیچ فروشگاهی درایران نداره که بخاد با تحدید سرویس هاش رو مثلا باز نگه داره
مطمئنا برند های دیگه هم از شرکت های امریکایی طبعیت میکنن
متاسفانه ایران با سیاست هایی که داشته مدام در مسیر پسرفت و پسرفت قرار میگیره
چه در مسائل داخلی چه در مسائل خارجی
امیدوارم که یک روز خوب هم بیاد و شاهد یک صلح طولانی و باثبات و پابرجا باشیم و بزرگترین نگرانی هامون تحصیل فرزندانمون باشه و نه تورم و بیکاری و مسائل سیاسی و خارجی و…

JAVAD

ایران جزو معدود کشورایی هستش که تعداد زیادی از مردمش به جای اینکه دنبال کارایی باشن ، دنبال پز دادن و برند هستن، کلا نظرم به اپل نیستش هرکسی مختار هرکاری دوس داره بکنه اما از هر ده نفری که اپل خریدن بپرسی چرا اپل خریدن حدقل پنج تاشون میگن چون دنبال کلاسش بودن ولاغیر. الان دیگه گوشی های اندرویدی از خیلی جهات از ایفون بهترن و نمیشه گفت چون ایفون بهتره ایفون میخرم، خیلیا هستن ته استفاده شون تلگرام و اینستا هستش اما چون کلاس داره و پول دارن میرن ایفون میخرن، این قضیه هم فقط مربوط به اپل نیس دوستان اپلی جسارت نباشه، هر شرکتی که اینکارو بکنه واقعا زشته، میخواد سامسونگ باشه یا الجی یا سونی یا شیائومی ( خودم شیائومی دارم ) یا اچ تی سی یا هر شرکت دیگه ای.

Mortazavi

اپل بیراه نگفته

وقتی فروشی تو ایران مدارهای تعهدی هم ندارد

این ماییم که با اصرار بی مورد میخاییم محصول کشوری رو بخریم که سیاست اول و آخرش حذف ایران و ایرانی هست

کشوری که با ایجاد کثیف‌ترین تحریم ها حتی بعد از معاهده بین المللی سعی در نابودی ما داره

کشوری که اول به عراق بعد ترکیه و حالا عربستان روی آورده تا مارو تضعیف کنه

دوستان واقعاً آیفون چی داره؟؟!

دوربین دوگانه میخایید سامسونگ تو نوت۸ و اس۹پلاس با کیفیت بیشتر و آپشن های بسیار بیشتر ارائه میده

نمایشگر خوب میخایید آمولد و تریلومینوس قطعاً بهتر از اپل هستند

دوربین سه گانه هوآوی، قلم بی نظیر نوت ، فیلمبرداری ۹۶۰فریم سونی،تنظیمات دستی هوآوی، آپدیت های پیکسل ، حافظه جانبی، رم بیشتر، Dram ، قیمت معقولانه، پشتیبانی بهتر، باتری بزرگ و… چیزهایی هستند که رقبا دارند و اپل نداره.

و قص علی هذا

وقتی برند کاملی مثل سامسونگ یا برند خاصی مثل سونی و پیکسل و htc چنین گوشی های زیبا و لوکسی میزنند چرا اصرار به حقارت محضضض

حالا نوکیا الجی رو هم اضافه کنید ببینید چی کم هست که مجبور باشیم اپل بخریم

به امید خودکفایی یا حداقل تحریم این بی عدالتی ها از طرف مردم عزیز ایران ما.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)