حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باز هم هشدار در استفاده از سرویس‌های اینترنتی؛ این بار خشکشویی و لباسشویی‌ها مورد حمله قرار گرفتند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی

با خبر شدیم که خبری در بعضی از رسانه‌ها با عنوان “شستشوی لباس‌های مردم با ملحفه‌های عفونی!” منتشر شد. در در همان ابتدا کاملا متوجه شدیم که باز هم تقابل کسب و کار آنلاین در مقابل سنتی را شاهد هستیم. در ادامه همراه باشید تا ضمن مرور متن اصلی خبر، جوابیه یکی از موسسان این سرویس‌های‌ اینترنتی ، اپلیکیشن زودشور را با هم مرور کنیم.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی اعلام کرد که برخی از واحدهای صنفی غیرمجاز، زیرزمینی و غیربهداشتی که از طریق اپلیکیشن و بدون هیچ نشانی کار می‌کنند، ملحفه‌های عفونی بیمارستان را با لباس‌های مردم می‌شویند و کسی با آنها کاری ندارد.

ابوالفضل رجب‌زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی واحدهای خشکشویی و لباسشویی این است که برخی از فروشگاه‌های مجازی که برای این کار راه‌اندازی شده‌اند، اقدام به دریافت البسه مردم کرده و آن را کاملا به صورت غیربهداشتی و غیراصولی شستشو می‌دهند و خشکشویی‌ها را بدنام می‌کنند. گرچه فروشگاه‌های مجازی و اپلیکیشن‌ها برای خرید و فروش کالا مشکلی ندارند اما برای ارائه خدمات نمی‌توان از آنها استفاده کرد، چراکه به عنوان مثال بالغ بر ۹۹ درصد آنها در حوزه خشکشویی و لباسشویی واحد صنفی ندارند چه رسد به مجوز و نرخ‌نامه!

وی افزود: برای دفاع از حقوق واحدهای صنفی که در حوزه خشکشویی و لباسشویی کار می‌کنند، این واحدهای غیرمجاز را رصد و پایش کرده بود علیه آنها شکایت کردیم، چراکه نه تنها بهداشت در آنها رعایت نمی‌شود بلکه در کارگاهی زیرزمینی ملحفه‌های عفونی بیمارستان را به همراه لباس‌های مردم و آن هم با آب شستشو می‌دهند و خبری از خشکشویی نیست.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی ادامه داد: برخی از این واحدها که علیه آنها نیز شکایت کردیم شماره تلفن یک داروخانه و آدرس واحد مسکونی را داده بودند و کاملا مشخص بود که نام و نشان مشخصی ندارند بنابراین از آنها شکایت کردیم و نهایتا پس از پیگیری‌های صورت گرفته از طریق پلیس فتا و دادگاه، به ما اعلام کردند که در این زمینه دخالت نکنیم  وهر وقت شکایتی بود، علیه‌شان اقدام قانونی و قضایی لازم صورت خواهد پذیرفت.

رجب‌زاده با بیان اینکه در مورد این مسئله و اینکه تخلف‌های صورت گرفته از طریق این اپلیکیشن‌ها و واحدهای مجازی به اعتبار خشکشویی‌ها و لباسشویی‌ها آسیب می‌زند، با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مذاکره کرده‌ایم، تاکید کرد: شکایت‌های بسیار زیادی از سوی مردم از همین اپلیکیشن‌ها و واحدهای مجازی بدون مجوز به اتحادیه خشکشویی و لباسشویی ارسال می‌شود که متاسفانه قابل پیگیری نیست و نمی‌توانیم حق مردم را به آنها برگردانیم. چرا که نه تنها مجوزی ندارند بلکه نام و نشانی از آنها نیست اما واحدهایی که دارای پروانه هستند، اگر هر اتفاقی بیفتد، پس از دریافت شکایت‌های مردمی دوشنبه هر هفته به آنها رسیدگی شده و پس از تعیین خسارت نهایتا ۱۵ درصد طول می‌کشد به مردم پاسخ داده و حق‌شان را به آنها برگردانیم.

در این صحبت منتشر شده از کلماتی استفاده شده که بسیار عجیب است و دقیقا تیتر مطلب ما را تداعی میکند. در زمانی که تاکسی‌های اینترنتی در حال رشد بودند خبر‌هایی مبنی بر این تخلف‌ها را شاهد بودیم تا جایی که به قدرت لازم رسیده و دیگر توان رویارویی نبود و اکنون کل این قضیه در حال تکرار شدن برای سرویس‌های دیگر است که این بار گریبان گیر خشک‌شویی‌های آنلاین شده است. در ادامه صحبتی با آقای رهی داشتیم که خود موسس یکی از این خشک‌شویی‌های اینترنتی با نام زودشور است.

جناب آقای #رئیس_اتحادیه_خشکشویی و لباس شویی ضمن تبریک سال نو به شما و تمامی همکاران شما در اتحادیه و صنف خشکشویی خواستم در مورد نکاتی که اخیرا راجع به خشکشویی های آنلاین مطرح فرمودید مواردی را اعلام کنم.ما زیر زمینی نیستن و ما روی روی زمینیم . فعالیتمون کاملا مجاز و تحت نظر وزارت صنعت و معدن میباشد. آدرس ما کاملا مشخص هست. هم از طریق وب سایت و هم اپلیکیشن و هم #نماد_اعتماد. ما عضو #انجمن_صنفی_کسب_و_کارهای_اینترنتی هستیم. وب سایت ما در #ساماندهی_محتوای_مجازی ثبت شده و نرم افزار و اپلیکیشن ما نیز دارای #کد_شامد هست.

ما #شرکت_ثبت_شده هستیم و در موضوع فعالیت شرکت که توسط اداره ثبت شرکت ها تایید شده به صراحت عبارت ارائه خدمات خشکشویی و لباس شویی به صورا آنلاین ذکر شده. باور بفرمایید مراحلی که ما طی کردیم برای دریافت این نماد ها و این مجوز ها بسیار بسیار سخت تر و وقت گیر تر از روال دریافت مجوز اتحادیه #خشکشویی ها بود. ولی قبل از همه ی اینها و این مراحل در شروع فعالیتمان به شما و اتحادیه محترم خشکشویی و لباس شویی مراجعه کردیم. پاسخی به جز ” ما به سرویس های آنلاین مجوز نمیدهیم ” نشنیدیم. بار ها هم تلاش کردیم ولی متاسفانه پاسخ تغییری نکرد..ضمنا کلیه خدمات خشکشویی توسط مراکز دارای مجوز ممهور به امضای شخص شماست انجام میشه.مراکزی که از خود شما مجوز فعالیت دارند.
ولی در مورد ملحفه های عفونی بیمارستانی !!!!

شما بهتر از من میدانید که هر مرکز بیمارستانی و درمانی خودش برای خودش لباسشویی مجهز دارد. یعنی یکی از المان هایی که یک مرکز بهداشتی باید داشته باشد تا مجوز از وزارت بهداشت بگیرد این است که دستگاه شست و شوی جداگانه برای همین ملحفه های عفونی که شما میفرمایید داشته باشند و بر خلاف شما من صادقانه اعلام میکنم که #زودشور به هیچ عنوان با هیچ مرکز بهداشتی و درمانی قرار داد ندارد و تمایل به همکاری با این مراکز را هم ندارد. هدف ما در مرحله اول گسترش فرهنگ ارائه لباس توسط مردم به خشکشویی ها است. با سرویسی که ما راه انداختیم قصد داشتیم روند ارائه لباس به خشکشویی را تسهیل کنیم ، میخواهیم افراد بیشتری که با مزیت خدمات خشکشویی آشنا نیستند با این خدمات آشنا شوند و افرادی که فرصت ارائه و دریافت لباس از خشکشویی ها را ندارند از سرویس ما استفاده کنند و در نهایت هدف ما در راستای هدف شماست ، ما قصد دارم سایز مارکت خشکشویی را گسترش دهیم.

بنده دست دوستی و یاری به سمت شما دراز میکنم ، رونق کسب و کار ما به رونق کسب و کار شما منجر خواهد شد. اگر شما کنار ما باشید و ما بتوانیم از تجربیات شما استفاده کنیم و انرژی که برای تقابل با یکدیگر را صرف رسیدن به اهداف مشترکمان کنیم ، شک ندارم میتوانیم نمونه ای بسیار موفق از همکاری یک کسب و کار سنتی و یک کسب و کار مدرن و استارت آپ باشیم و الگویی باشیم برای دیگر کسب و کار ها در حوزه های دیگر..همانطور که میدانید مردم از سرویس های آنلاین و سرویسی که ما ارائه میدهیم استقبال کردند و این اطمینان را به شما میدهم که با یک همکاری متقابل میتوانیم این استقبال را دو چندان کنیم. هدف زودشور حذف کسب و کار سنتی خشکشویی نیست و برعکس رونق خشکشویی هاست.در 24 ساعت گذشته این پیام شما را تعداد زیادی از دوستان و مشتریان ما برای ما ارسال کردند و همگی از رشد و پیشرفت ما خوشحال بودند و حمایت کردند. و این انرژی ما رو برای ادامه ی مسیر بیشتر کرد. – محمد رهی

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....