حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با این طرح مفهومی جالب سونی آشنا شوید

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | سونی، کانسپت

نمایشگاه SXSW 2018 در تگزاس در حال برگزاری است و شرکت های مختلف طرح های مفهومی خود را در زمینه فناوری، بازی و سرگرمی معرفی می کنند. عموما این طراح ها به واقعیت نمی پیوندند اما دید جذابی از توانایی ترکیب نرم افزار و سخت افزار را به ما می دهند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا طرح مفهومی جالب سونی را ببینیم، طرحی که در آن یک هدست طراحی شده که ببینید چگونه فناوری میتواند از طریق حسهای مختلف بر روی ادراک انسان تأثیر بگذارد.

هدست سونی

هدست سونی

این هدست که شکل عجیب و غریب بالا را دارد، از ترکیب یک پروژکتور سونی MP-CL1 روی پیشانی، یک هندزفری سونی MDR-XB950 و یک اچ تی سی Vive در پشت تشکیل شده است. بدین صورت می تواند در حینی که شما حرکت می کنید پروژکتور تصویر را پخش (و احتمالا با توجه به موقعیت به روز) کند.

اینکه دقیقا چرا باید چنین دستگاهی تولید شود هنوز مشخص نیست اما همانطور که گفتیم سونی قصد دارد یک هدست طراحی کند که ببینید چگونه فناوری میتواند از طریق حسهای مختلف بر روی ادراک انسان تأثیر بگذارد. برای مثال شما می توانید با روی سر داشتن این هدست حس و حال یک پشه را داشته باشید زمانی که با اشمام بوی خون به دنبال آن می رود! اینکه دقیقا چطور مشخص نیست اما نیت این است. در یک دمو دیگر شما از نگاه یک پروانه به دنیا نگاه کنید.

به گفته شخصی که دستگاه را تست کرده می گوید من نمی دانستم قرار است چه چیزی را درک کنم اما هر چه که بود در زمان استعمال مواد مخدر می تواند جذاب تر باشد‌! وی از سونی بابت تولید چنین گجت فرانکشتاین طوری (!) تشکر می کند و می گوید در زندگی روزمره تصور کاربرد زیادی برای آن وجود ندارد. برای مثال تصور کنید چنین هدستی را بر سر بگذارید، از خانه بیرون بروید و از نت فلیکس (یک سرویس ارایه محتوای ویدیویی بر بستر اینترنت) فیلم نگاه کنید! می شود؟ نمی شود!

هر چند این طرح مفهومی هیچ وقت به واقعیت نخواهد پیوست (یا حداقل به این زودی یا به این شکل) اما به نظر می رسد که این هدست به دنبال یک مشکل است. برخی از گجت ها از عجیب و غریب بودن خود نیز منفعت هایی می برند که شاید این هدست سونی نیز این چنین باشد!

نظر شما چیست؟ چه استفاده ای برای آن متصور می شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اقای آریان چند پست پایین تر کامنتتو دیدم ریپلای کردم ولی نظرم تایید نشد اینجا دوباره تکرار میکنم
آقا رسول من اکانت دیگه ندارم این دوستمون که خودشو جای من جا زده نمیدونم دلیلش چی بوده اقا س ین ا آی پی های منو بررسی کن اگه دروغ میگم به همه ثابت بشه من فقط با یک ایمیل اینجام
ahmadabdinejad@gmail.com از همون اول تاسیس ترنجی هم باهاشون بودم عاشق سامسونگ و اپلم واقعا چرا یه سری اینجوری برخورد میکنن یه زمانی وقتی ترنجی میخواست تعطیل بشه هر روز هزار بار سایتو چک میکردم اگه دروغ میگم اقا سی نا تصحیح کنن بخدا من اکانت دیگه ندارم متعجب شدم

دکتر رسول آریان

احمد جان، اون یارو del tanha به من گفت. گفت تو همون احمد هستی. یعنی من تو هستم و تو من هستی خخخ

حالش خوب نیس طرف. من که دیگه جوابش رو نمیدم. شما خیلی وقته توی ترنجی هستم، منم از قدیم بودم. کسانی که هر دوی ما رو بشناسن، میدونن که ما هیچ ربطی به هم نداریم.

ahmad

خخخخخ

دکتر رسول آریان

چون یکی از کامنت های منو تایید کرده بودی، فکر کرده بود رسول و احمد یک نفر هستن. دیگه حالا عمق ماجرا رو خودت ببین. اصلا اینجور آدمی حرفش ارزش داره؟

I didn’t understand what I was supposed to take away from the experience, though I imagine it would have been more fun on drugs

??

s.p.a.r.r.o.w

? آقا سونی اینو نباید تولید انبوه کنه نصف مردم دنیا مستن همینجوریش تو فضا سیر می کنن اینم بزارن دیگه توهم در توهم می شه طرف دیگه فکر می کنه واقعا مگسه ??? همه رو هزارتایی می بینه!
البته فکر کنم نسخه اولیه بوده سایت منبع گفته اون حس درست منتقل نشد.

REZA

راه جدید واسه پروازه احتمالا!

dele_tanha

وای وای وای چی نوشتی پسر؟ من که سواد ندارم چی نوشتی خخخخخ استادددددخخخخخخخخخ

Mortazavi

باز هم نوآوری بسیار جلو تر از سایرین?

و این قصه ادامه دارد…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)