حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: روش جدید طرح زدن روی شلوار جین توسط برند Levi’s

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید

برند Levi Strauss روش جدید طرح زدن روی شلوار جین یا هر محصول جین دیگری را رونمایی کرده که قرار است جایگزین طرح زدن دستی شود. اگر برای شما هم جالب است که طرح های روی شلوار جین را چطور اعمال می کنند، این مطلب را از دست ندهید!

روشی که در ویدیو دیدید با عنوان پروژه FLX که مخفف رهبری آینده اجرا (Future-Led Execution) شناخته می شود. این روش در جهت دیجیتالی کردن طرح زدن روی شلوار جین توسط لیزر پیش بینی شده و نتیجه آن کاستن مراحل طرح زدن روی شلوار جین به صورت دستی از 18 الی 24 مرحله به تنها 3 مرحله است! برند Levi’s تصمیم دارد در آینده روش مذکور را در مقیاس صنعی روی پارچه Denim که پایه ساخت شلوار جین است، پیاده سازی کند.

به گفته Bart Sights سرپرست برند Levi’s و همانطور که در ویدیو دیدید، آن ها ابتدا از شلوار جین یک تصویر تهیه می کنند، سپس طرحی که مد نظر دارند را به شکلی که لیزر بتواند آن را اجرا کند به سیستم می دهند. بدین صورت روالی که در حالت معمول بین 8 تا 12 دقیقه به طول می انجامید تنها در 90 ثانیه انجام می شود! وی رهبری آزمایشگاه خلاق این برند که Eureka lab نام دارد، را نیز انجام می دهد.

طرح زدن روی شلوار جین

طرح زدن روی شلوار جین

به گفته وی تا کنون صنعت لباس در 30 سال گذشته برای طرح زدن روی شلوار جین یا محصولات جین به صورت دستی و با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شده و این شرکت سعی دارد تا سال 2020 تخلیه مواد شیمیایی خطرناک را به صفر برساند. همچنین تعداد مواد شیمیایی که در طول پرداخت یک لباس جین استفاده می شد از هزار به چند ده عدد کاهش پیدا می کند!

همچنین آن ها می گوند پروسه ارایه یک طرح کاملا جدید از ماه ها به چند هفته و حتی چند روز کاهش پیدا می کند. آن ها می توانند طرح اولیه را به ماشین لیزر بفرستند و طرح اولیه یا تولید در مقیاس صنعتی انجام شود.

به صورت مشخص این اولین مرتبه ای نیست که از لیزر در صنعت لباس استفاده شده است، تا پیش از این آدیداس نیز برای سایز و طرح لباس از اسکن توسط لیزر بهره برده است. نظر شما چیست؟ این می تواند آینده صنعت لباس را دستخوش تغییرات بزرگی کند، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

فک میکنم اینو خیلی وقت پیش یه جایی دیدم اما هرچی فکر میکنم نمی‌دونم کجا????

Mortazavi

چه می‌کنه تکنولوژی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)