حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه رابط کاربری جدید سونی اکسپریا ایکس زد 2 با نسل قبل

نوشته

6 سال قبل | 13 دیدگاه | سونی

رابط کاربری سونی یکی از ساده ترین و سریع ترین رابط کاربری های اندروید است که کاربران و طرفداران ویژه خود را دارد. دیگر شرکت ها مثل سامسونگ رابط کاربری خود را هر نسل پیشرفت می دهند و هر چند سال یک تحول اساسی به آن می بخشند. این بار می خواهیم ببینیم که رابط کاربری جدید سونی اکسپریا ایکس زد 2 با نسب قبل چه تفاوت هایی دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ابتدا اجازه بدهید تصاویر کنار به کنار رابط کاربری جدید و قدیم سونی را ببینیم، سپس درباره تغییرات صحبت خواهیم کرد. در تمامی تصاویر، رابط کاربری سمت راست (یا پایین) اکسپریا ایکس زد 1 و رابط کاربری سمت چپ (یا بالا) اکسپریا ایکس زد 2 است.

به صورت کلی می توان گفت که آیکون ها گردتر و کوچکتر اما فونت کمی بزرگ شده است. برنامه های پیش فرض کمی متفاوت شده اند که طراحی آن همانند برنامه های خام گوگل در اندروید 7 (بله درست خواندید) دیده می شود، به این صورت که نوار وضعیت یک پارچه با برنامه است. همچنین نوار ناوبری (دکمه های روی صفحه) در یک پارچه شدن با محیط برنامه ای که در حال اجراست عملکرد بهتری دارند.

همچنین در صفحه اصلی شاهد ویجت سرچ گوگل هستیم که گوشه های آن کمی گردتر شده است. به جز این موارد موضوع دیگری را نمی توان در تغییرات رابط کاربری جدید سونی پس از یک سال دید. رابط کاربری ای که با اندروید 8 عرضه در مقابل رابط کاربری که سال گذشته با اندروید 7 ارایه شد تفاوت زیادی ندارد و شاید بهتر باشد سونی همانطور که به فکر تغییر طراحی اکسپریا ایکس زد 2 افتاد، به فکر تغییرات بیشتر در رابط کاربری نسل بعدی خود نیز باشد.

هر چند این روزها شرکت ها بیشتر به سمت رابط کاربری ساده تر و نزدیک به اندروید خام می روند و دیگر سرمایه گذاری خاصی روی تجربه کاربری منحصر به فرد ندارند اما شاید بهتر باشد سونی که یکی از قدیمی ترین تولیدکننده های اندرویدی با رابط کاربری و تجربه کاربری به خصوص خود است، خود را از شرکت های دیگری جدا کند! نظر شما چیست؟ چقدر این مسئله برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

تغییرات ظاهری و در راستای همشکل شدن با طراحی جدید هست ولی چیز جدیدی اضافه نشده

رابط کاربری سونی نقطه اشتراک اکثر طرفدارانش هست که دوستش دارند و انصافاً بسیار روونی و سریع هست ولی به قول شما خیلی خیلی خام هست و حتی سونی دابل تب و نایت مود رو هم حذف کرده که واقعاً دلیلش رو نفهمیدم شاید برای کاهش هزینه های این قسمت هست ولی بنظرم هر چیزی یه خط قرمزی داره و متاسفانه سونی از خط قرمز خام بودن رد شده

به امید روزی که سونی با تمام قوا وارد این بخش بشه نه حداقل

Quality

Night mode فقط توی دو سه تا از میان رده هاش در یک بخش خاصی از تنظیمات دستگاه بود که حذف شده بودن و کلا توی پرچمدار هاش نبود
اما خوشبختانه توی XZ2 این قابلیت توی تنظیمات اصلی صفحه نمایش اضافه شده

Mortazavi

ممنون از پاسخت دوست عزیز

Peiman

همین تغییرات ریزی که اعمال شده تا دو سال دیگه همینطوری میمونه

s.p.a.r.r.o.w

یکپارچه تر شده بهتر شده ولی کاشکی نوتیفکیشن بارش رو هم سفید می کرد.

Mortazavi

جناب عطایی لطفاً اگه نمونه عکسهای دوربین سلفی xz2 رو پیدا کردید با تحلیلتون بزارید

بنظر من عجیب ترین قسمت این گوشی دوربین سلفی هست که در کمال ناباروری ۵مگاپیکسلی شده در حالی که حتی میانرده های سونی هم سنسور ۸مگاپیکسلی دارند و این سنسور برای یه پرچمدار واقعاً افتضاحه مگر اینکه سونی با اندازه پیکسل های بزرگ سعی در جذب نور بیشتر داشته تا دیافراگم رو بتونه بسته تر کنه و دوربین عکسبرداری پرتره ویا با عمق بیشتری داشته باشه که باز هم ۵ خیلی کم بنظر میاد و ۸ خوب بود.

نمیدونم چرا ولی فکر می کنم این کار سونی موبایل دهن کجی به طرفداراش بود چون تو xz1 گفت اصلی ترین دلیل حاشیه‌های زیاد سنسور بزرگ سلفی هست که با مخالفت و عدم خرید شدید طرفدارانش مواجهه شد و حالا با کم کردن حاشیه از پایین ترین رزولوشن ممکن استفاده کرده که خوبی های اون حاشیه های زیاد سابق رو به رخ بکشه وگرنه نمیتونست یه سنسور ۸مگاپیکسلی بزاره؟!!!

Sadeghh

اره واقعا کاهش رزولوشن دوربین سلفی ناراحت کننده بود ولی یه مقایسه تو سایت phonearena گذاشته که در کمال تعجب نتایج دوربین سلفی xz2 به طور خیلی محسوسی بهتر از xz1 هست
https://www.phonearena.com/news/Xperia-XZ2-vs-iPhone-X-vs-Galaxy-Note-8-vs-Xperia-XZ1-first-camera-comparison_id102842

Mortazavi

ممنون صادق جان این افزایش کیفیت بخاطر تغییر پردازش عکس هست ولی آیا عکس با کیفیت با رزولوشن ۵مگاپیکسل کافیه؟
مطمئنا جزییات خیلی کمتر شده و تو شب بدتر هست

حساب کن سنسور غول‌پیکر ۱/۳ تبدیل شده به ۱/۵ که این یعنی باخت بزرررررگگگگگ

REZA

منکه تغییر خاصی ندیدم.
فقط نوار پایینی همرنگ با محیط برنامه شده.

علی شیخ زاده

والا تفاوت چندانی دیده نمیشه یا حداقل در حدی نیست که بشه بهش گفت تغییر
مثل نسخه های قبلی ساده تر از اندروید خام ولی سریع

علی شیخ زاده

خام = خالص

mega08

همچنان خسته کننده (نظر شخصی) از نظر روان بودن جزو بهتریناس . ولی با رابط کاربری سونی و htc و هواووی اصن نمیتونم کنار بیام. باز اچ تی سی رفته ب سمت اندروید خالص بهتر شده نسبت ب قبل

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)