حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید بلکبری برای طراحی دوربین نسل بعدی بلک بری پرایو (Priv)

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | بلک‌بری، شایعات

شرکت های بسیار کمی هستند که هنوز موبایل های هوشمند را با فرم‌فکتور های خاص مثل موبایل های تاشو، کشویی یا کیبرد فیزیکی دار طراحی و تولید می کنند. بلکبری یکی از فعال ترین این شرکت هاست و یکی از جذاب ترین موبایل ها در این رده بندی را می توان بلکبری پرایو (Priv) دانست. حال پتنت جدید بلکبری برای طراحی دوربین ما را به این سر نخ می رساند که احتمالا نسل بعدی بلک بری پرایو (Priv) در راه است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به این پتنت داشته باشیم.

بلکبری

موبایل های کشویی زیادی را سال های پیش در بازار دیده ایم، برخی دوربین را روی اسلاید رویی و برخی روی اسلاید زیرین قرار می دادند و هر کدام برای کار خود دلیلی داشتند. بلکبری پرایو (Priv) دوربین رو روی اسلاید زیرین قرار داده بود و حالا به نظر می رسد که بلکبری تصمیم داشته باشد دوربین را روی اسلاید بالایی قرار دهد. حال پتنت جدید بلکبری که توسط شرکت TCL، برند چینی خریدار این شرکت در سازمان جهانی ثبت اختراعات (WIPO) ثبت شده و تایید کننده چنین شایعه ای است.

ثبت نام UNI برای بلکبری

ثبت نام UNI برای بلکبری

همچنین این شرکت در دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده (USPTO) دستگاهی با نام UNI ثبت کرده است که به ما سرنخ احتمال عرضه موبایلی در نمایشگاه MWC 2018 را می دهد. این شرکت برای عرضه بلکبری کیوان (Keyone) نیز همین عملکرد را داشت و چند روز پیش از نمایشگاه MWC نام تجاری را ثبت کرد.

جالب است بدانید شرکت TCL هدست واقعیت مجازی با نام Uni360 نیز دارد و این می تواند راهنمایی کند که موبایل مذکور برای مقاصد واقعیت مجازی (VR) می تواند مورد استفاده مشخص قرار بگیرد.

گفته می شود بلکبری موبایل عنوان کرده که دو دستگاه جدید بلکبری امسال تولید و عرضه خواهند شد که هر دو با کیبرد QWERTY اختصاصی مجهز می شوند. یکی از این دو دستگاه کشویی است و دیگری همانند بلکبری کیوان به صورت عادی. این شرکت اعتقاد دارد که مشتریان عاشق کیبرد فیزیکی محصولات بلکبری هستند.

نظر شما چیست؟ دستگاهی با کیبرد فیزیکی توجه شما را به خود جلب می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

من که شخصاً تجربه نداشتم اما یکی از دوستام که از نزدیک با یکی از گوشی های بلک بری کار کرده بود عاشق اون گوشی شده بود!

کیبورد فیزیکی یکی از مزایاش اینه که بدون نگاه کردن به صفحه کلید، میشه تایپ کرد. حتی پشت فرمان!
ور حالت عادی هم چون جای دکمه ها مشخصه، احتمال غلط تایپ کردن به صفر میرسه.
اما برای تایپ با صفحه کلید مجازی، باید حتما نگاه کنی که انگشتت داره روی کدوم دکمه میخوره. احتمال تپ کردن اشتباهی هم برای همه هست. مثلا حرف س رو ش بزنی، حرف ی رو ب بزنی و …

الان بالا هم غلط نوشتم. خواستم بنویسم “در” شده “ور”

با اعلام اپل، از ماه آوریل، همه اپلیکیشن های جدید اپ استور باید با بریدگی بالای نمایشگر آیفون 10 سازگار باشند. (خخخ)

Mortazavi

من یه مدت کوتاهی پرایو داشتم آنقدر دوستداشتنیه که باورش غیر ممکنه

ضمن اینکه بخاطر ظاهر اج وار و کیفیت بسیار بالاش حس لوکس طور خاصی به کاربر میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)