حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل گزینه “Show Image” را از نتایج جستجو حذف کرد، دلیل رعایت بیشتر حق انتشار

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

برای همه ما پیش آمده که بخواهیم درباره موضوعی جستجو کنیم و تصویری درباره آن بدست بیاوریم. این کار را همه یاد داریم و با جستجو در گوگل و مراجعه به تب تصاویر، روی تصویر منتخب کلیک می کنیم و با استفاده از گزینه Show Image آن تصویر را بدست می آوریم. حالا اما روش بدست آوردن تصویر کمی سخت تر شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره حذف گزینه “Show Image” توسط گوگل به دلیل رعایت بیشتر حق انتشار صحبت کنیم.

جستجو عکس در گوگل

جستجو عکس در گوگل

می دانید موضوع چیست؟ برخی وب سایت ها و رسانه ها “تولیدکننده محتوا” هستند و باقی در بهترین حالت انتشار دهنده این محتوا! طبیعتا برای تولید محتوا هزینه های قابل توجهی می شود که در جهت برندسازی آن رسانه است اما متاسفانه عده ای سودجو همواره با استفاده از محتوای تولیدشده توسط دیگران به دنیای درآمد و پیشرفت هستند. موضوع حق انتشار درباره محتواهای مختلفی از جمله موسیقی و ویدیوها تا حدودی رعایت می شود اما تصاویر مظلوم ترین محتوا در برابر رعایت حق انتشار یا همان کپی رایت هستند چرا که با یک اسکرین شات ساده شما آن ها را از آن خود می کنید!

برخی وب سایت ها با استفاده از روش های خاص خود اجازده دستیابی به نمونه رزلوشن بالای تصویر خود را نمی دهند اما گوگل برای شما آن ها ایندکس کرده ودر نتایج جستجو نمایش می دهد و در نهایت با یک کلیک ساده آن را ذخیره می کنید! این منصفانه نیست اما موضوعی است که اتفاق می افتد.

حال گوگل تصمیم گرفته تا در نتایج جستجو خود گزینه “Show Image” را حذف کند تا اگر شما علاقه مند به استفاده از تصویر هستید، حداقل وارد آن صفحه بشوید و سپس تصویر را بردارید یا اگر آن صفحه اجازه دسترسی به فایل اصلی را به شما نمی دهد، نتوانید تصویر را بردارید!

البته که راه های بسیار متنوعی برای استخراج تصاویر از صفحات وب وجود دارد اما این حرکت گوگل برای رعایت حقوق محتوای بصری و به خصوص تصاویر حرکت امیدوار کننده ای است!

نظر شما چیست؟ چقدر به این موضوع اهمیت می دهید؟ اگر شما عکاس بودید یا تولیدکننده محتوا، چه احساسی نسبت به استفاده بدون پرداخت هزینه آن داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

به نظر من یه حرکت درست و خوب کرده ??

Mortazavi

ای بابا من روزی چندین بار از این راه تصویر ذخیره میکردم?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)