حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت عینک هوشمند اپل خبر از نمایشگر سبک تر و راحت تر دارد

بر کسی پوشیده نیست که اپل در حال ساخت نوعی از سخت افزار واقعیت افزوده خود در مرکز کاپرتینو است. مدیر عامل شرکت، تیم کوک به طور گسترده ای به جاه طلبی های شرکت اشاره کرده است تا یک نمایشگر قرار گرفته روی سر و یا دستگاه عینک هوشمند جایی در آینده ارائه شود. اخیرا کوک اعلام کرده است که “تکنولوژی ای موجود نیست” که واقعیت افزوده را در سطح کیفی ای که کیفیت اپل می خواهد، ارایه کند و این شرکت ممکن است در تلاش برای بازنگری رویکردهای معمولی تلاش کند تا راه منحصر به فردی برای مقابله با موانع مربوطه ارایه نماید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره عینک هوشمند اپل بیشتر صحبت کنیم.

یک برنامه ثبت اختراع جدید که اخیرا توسط اداره ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده منتشر شده و توسط Slashgear منتشر است، نگاهی به آن چه که اپل در نظر دارد به ما می دهد، هر چند شاید این دستگاه به این زودی ها نور روز را به خود نبیند و سال های آتی به واقعیت بپیوندد.

به نظر می رسد هدف اصلی ایجاد یک هدست یا عینکهایی است که بسیار راحت و سبکتر از دستگاههای AR و VR امروزه مانند HoloLens مایکروسافت و هدست Rift Oculus VR فیس بوک هستند. در حالی که عدم اعلام نام دقیق دستگاه توسط سازمان ثبت اختراع بدیهی است، اپل در خلاصه ای از خود توضیح می دهد که “اگر دقت نشود، نمایشگری که روی سر قرار می گیرد، ممکن است غم انگیز و خسته کننده باشد”. اپل سیستم های نوری برای این نمایشگرها را با عنوان “بزرگ و سنگین” توصیف می کند و می گوید “گسترش استفاده از یک صفحه نمایش سر با این نوع سیستم نوری ممکن است ناراحت کننده باشد”.

عینک هوشمند اپل

عینک هوشمند اپل

این شرکت پیشنهاد استفاده از سیستمی که به عنوان یک سیستم بازتابی نامیده می شود را در عینک هوشمند اپل می دهد، که از آینه ها و لنزهای منحنی برای ترکیب لرزش و انعکاس به یک سیستم واحد استفاده می کند. سیستم های بازتابی پایه ای از تلسکوپ های نوری، میکروسکوپ ها و لنزهای تله را تشکیل می دهند. با استفاده از این سیستم، اپل ممکن است بتواند با لنزهای بزرگنمایی مورد استفاده در هدست های استاندارد VR، عکس هایی را که به اندازه کافی بزرگ باشد برای کاربران مشاهده کند. به صورت تئوری این امر می تواند، وزن این محصول را کاهش دهد و باعث کاهش طراحی آن در این فرایند شود.

با این حال، همانطور که در بیشتر پتنت های ثبت شده می بینیم، این فقط می تواند موارد پایه ای را پوشش دهد و این استراتژی لنز خاص ممکن است هیچ تاثیری در دستگاهی که شرکت در نهایت تولید می کند نداشته باشد. نسخه جدید مدرن اپل برای گذراندن وقت خود با فن آوری هایی که از جمله نوآوری هایی مانند پوشیدنی، بلندگوهای هوشمند و هدفون های بی سیم است، شناخته شده است و قبل از اینکه محصول را به بازار عرضه کند، روشی را پیش بینی می کند. فقط پس از این پیش بینی روش و فرهنگ استفاده است که ما محصولات جدیدی همچون اپل واچ یا ایرپاد را شاهد هستیم.

هر چند نمونه هایی در هر دو دسته دستگاه های AR و VR به خوبی تولید شده اند اما مشخص نیست که روش سنتی اپل برای موفقیت در این بازار نوپا پاسخگو باشد، بازی که مایکروسافت و فیس بوک میلیاردها دلار در آن هزینه تحقیق و توسعه محصول را داشته اند. البته هنوز خیلی زود است که بگوییم دقیقا چه وقت می توان به بازار پر هیجان AR و VR ورود جدی کرد، به خصوص با هیجانات موجود از نمونه های اولیه و کیت های توسعه موجود. اپل بازی طولانی را داشته تا ببینید چه زمانی چیپست ها می توانند موارد مورد انتظار اپل را ارضا کنند.

نظر شما درباره بازار AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) چیست؟ شکی نیست که این دو در صنعت آینده تاثیر بسزایی خواهند داشت اما به چه شکل؟ شما آینده را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

آینده تکنولوژی فوق العاده باحاله و بشدت هیجان انگیز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)