حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عکس های ما در اینستاگرام اکثرا مشابه هستند!

برخی می گویند غذا در راه رسیدن به معده ابتدا از اینستاگرام می گذرد! هر چند این لطیفه لوس (!) راه خیلی خوبی برای عنوان کردن مسئله ای که درباره آن می خواهیم صحبت کنیم نیست اما قابل لمس ترین آن هاست. برخی زندگی شان کاملا اینستا محور است، ویدیو پرویز و پونه سروش رضایی درباره استوری را دیده اید؟ هر لحظه زندگی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود و این فقط مربوط به ما ایرانی ها نیست. شخصی به نام Oliver ویدیویی از عکس های کاربران منتشر کرده است که نشان می دهد عکس های ما در اینستاگرام اکثرا مشابه هستند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

مدت زیادی نیست اما خاطرات زیادی ساختیم، کارایی کردیم که حتی خودمونم فکرشو نمی کردیم، #ترنجی @toranji.ir رو مثل بچمون بزرگش کردیم و داریمش، شاخ شدیم اما خودمونو از یاد نبردیم، خیلی ها رو به پای میز مذاکره کشوندیم ???خیلی ها رو رد کردیم و … . به جز ترنجی اما رفاقتی در این بین هست که از قبل ترنجی بوده و تا همیشه و تحت هر شرایطی باقی می مونه، رفاقتی که حالا هر سال جاافتاده تر از قبل میشه و بین دو تا اردیبهشتی داره هر روز عمیق تر میشه. توی این مدت پیشرفت های عالی خودت مثل تبدیل شدن به کارشناس برنامه اول فناوری صدا و سیما، برنامه به روز، پروژه هایی که انجام دادی، دانشگاهت و کلی کارای روابط عمومی و پشتیبانی فنی سایت در کنار تولید محتوا و … واقعا تحسین برانگیز بود و به نظر من سال خیلی موفقی رو پشت سرگذاشتی، هر چند پستی و بلندی‌های زیادی بوده اما بحران ها رو مدیریت کردیم.???? دلیل پایه ای وجود همه اینا رو من می تونم در اخلاق خوبت بدونم که حتی در من هم تاثیر گذاشته و به سمت مثبت تغییرم داده. از بابت بودنت خوشحالم و به معنی واقعی کلمه مثل داداشمی داداش?? تولدت مبارک باشه و ایشالا همیشه سلامت، موفق و سرزنده باشی. ?????????✨?????????????????? پ.ن: از دیشبه می خوام این پست رو بزارم منتهی که قانون مورفی بیرون نمی کشید از ما، کلا گوشیه به فنا رفت تا الان ???

A post shared by Sina ataie (@sina_ataie) on


عکس هایی با پاسپورت به دست، از پنجره هواپیما و بال آن و … مواردی هستند که هر روزه شاید لیستی از آن ها را در صفحه دوستانمان که راهی سفر هستند ببینیم، عکس غذا، باران، برف و موارد دیگر که جای خود دارند! عموما نقطه اشتراک تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام این است که شخص آن لحظه احساس هیجان ویژه ای دارد و می خواهد که این حس را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارد. جالب است بدانید که اکثر گردشگران در مواجهه با مکان های خاص عکسهایی اکثرا تکراری یا مشابه را ثبت کرده اند.

به گفته الیور اکثر گردشگران بیشتر ذهنشان معطوف ثبت و به اشتراک گذاری لحظه ها در اینستاگرام (یا دیگر شبکه های اجتماعی) خود هستند و کمتر از این لحظه ها لذت می برند. حقیقت این است که اکثر ما وقتی در شرایطی هیجان انگیز هستیم دوست داریم آن را برای خود ثبت کنیم، به هر حال کم رنگ ترین جوهرها از ماندگارترین حافظه ها ماندگارتر است! حال این صحنه هیچان انگیز می تواند یک پیتزای خوشمزه باشد یا یک محل تازه تاسیس جذاب یا دیدار یک دوست عزیز و … .

الیور ویدیو خود را با اسم “یک تجربه گردشگری جمعیت بالا” منتشر کرده و عنوان می کند که این ایده وقتی از گردشگران تور رم ناامید شده بود به ذهنش رسیده است. وی می افزاید:

در طی سفر من احساس کردم که بسیاری از مردم واقعا از لحظه ها لذت نمی برند و به گوشی های هوشمندشان مشغولند. گویی که اگر هدف نهایی مسافرت این بود که دوستانشان را به صورت آنلاین متقاعد کنند و به دنبال لایک و فالور هستند!

البته به نظر من افرادی که این بدترین تاثیر را دارند، دوستداران اینستاگرم هستند، که مجبور هستند بدن خود را به زوایای عجیب و غریب تبدیل کنند تا تصویر کامل را برای معشوق خود بگیرند! حقیقت این است که همه ما دوست داریم زندگی و کپی بهتری از خود را در اینستاگرام به دیگران نشان بدهیم، همان اتفاقی که شاید در زندگی روزمره و بین آن چیزی که هستیم و آن چیزی که دوست داریم باشیم و دیگران ببیند رخ می دهد. البته برخی نیز دوست دارند موفقیت های خود را ثبت کنند!


به گفته الیور وی در جستجو عکس ها برای ساخت این ویدیو افراد خلاق زیادی را نیز پیدا کرده است که کار آن ها با دیگران مشابه نبوده است. به هر روی باید به این موضوع توجه داشت که برای بهتر دیده شدن در پلتفرمی همچون اینستاگرام چطور رفتار اجتماعی ما تحت تاثیر قرار می گیرد.

نظر شما چیست؟ شما در اینستاگرام چطور رفتار می کنید؟ نیازی نیست کامنت بگذارید، پاسخ را برای خود باز کنید!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

واقعا درسته،خیلیامون عکسای شبیه به هم داریم و فکر کنم دلیل بزرگش همین اینستاس.با بدیا خوبش کاری ندارم.
منکه خودم وقتی میرم جایی خیلی موقع ها گوشی و میزارم تو ماشین و در نمیارم،یا موقع عکس با گوشی دوستان میگم بگیرن خودشون واسم بفرستن،زیاد گرفتن عکس واسم مهم نیست!یعنی واسه عکس نمیرم سفر واس خود سفر میرم!
خیلیا اون جایی رو که میرن درست نمیبینن چون همش گوشی یا دوربین تو دستشونه و در حال عکس گرفتن و بعد میرن خونه میشنن عکسارو میبنن!خو این کارو از تو اینترنتم میشه کرد!

semicolon

خیلی موافقم.. به نظرم نباید وقایع رو از اول تا آخر با عکس شروع کرد.. اگر جایی بودید و اتفاقات خوبی بود نهایتا آخرش یه عکس بگیرید که یادتون بمونه.. نه از اول هر اتفاقی رو چون فقط قشنگ به نظر بیاد با دوربین ثبت کنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)