حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای اولین بار پس از چند سال متوالی، عرضه سالانه اسمارت فون‌های چينی با رشد منفی رو به رو شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، هواوی

همانطوری که شاهد هستید در سال ۲۰۱۷ شاهد کاهش عرضه کلی اسمارت فون بودیم و این اتفاق در بازار‌های مختلف اثراتش را نشان داده است. بازار چین، بازاری به شدت بزرگ و با پتانسیل است اما با این حال برای اولین بار در چند سال اخیر شاهد کاهش عرضه حتی اسمارت‌فون‌های چینی هم هستیم. در ادامه همراه باشید.

بنابر اطلاعات به دست آمده از سوي موسسه Canalys، مجموع دستگاه‌های عرضه شده در کشور چين طي سال گذشته میلادی، کاهشی 4 درصدي نسبت به سال 2016 داشته و به 459 ميليون دستگاه رسيده است. اگر بخواهیم تنها به بازه اخیر توجه کنیم، اين آمار در سه ماهه پاياني سال با کاهش چشمگير 14 درصدي رشد همراه بوده و عرضه 113 ميليون دستگاه را به ما نشان می‌دهد.

به صورت واضح می‌توانیم ببینیم که بازار در حال اشباع است و کاربران تمایل کمتری نسبت به سال‌های گذشته برای خرید اسمارت فون پیدا کردند اما در این بین هستند شرکت‌هایی هنوز هم به موفقیت خود ادامه می‌دهند. اگر بگوییم اکنون رقابت بر سر کیفیت و قابلیت‌های خاص بوده، اشتباه نخواهیم گفت. کمپاني هواوی توانسته به رشد خود ادامه دهد و 24 ميليون دستگاه در سه ماهه چهارم 2017 روانه بازار کند. این آمار تقریبا نشان دهنده 9 درصد بالاتر از ميانگين بازار و ساير توليدکنندگان است!

جالب است بدانید که شرکت‌هایی مانند اوپو و ويوو هم عملکرد بسيار خوبی در موارد بين المللی و خصوصاً در قاره آسيا داشته اند، اما اگر به صحبت درباره بازار چين بپردازيم، به ترتيب شاهد کاهش 16 و 7 درصدي عرضه ديوايس هاي دو کمپاني هستيم که 19 و 17 ميليون دستگاه به دست مشتريان رسانده اند. از طرف ديگر، آيفون X و آيفون 8 به اپل کمک کرده تا شيائومي را با عرضه 13 ميليون واحد در سه ماهه پاياني سال، به رده چهارم بفرستد.

اکنون در بازار‌هایی همانند هند و فیلیپین، مشتریان بیشتری برای دستگاه‌های ارزان قیمت چینی پیدا شده است و خود کشور چین به سمت اسمارت‌فون‌های پریمیوم رفته است. شيائومی در سه ماهه چهارم 2017 عملکردی بهتر از سامسونگ در کشور هند داشته و اکنون قصد دارد فعاليت هاي خود را به اسپانيا، مکزيک، روسيه و بخش هايي از آفريقا نيز گسترش دهد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....