حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل نسخه‌ای از Gboard را برای دستگاه‌هایی با اندروید ۸.۱ و رم پایین عرضه کرد!

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، گوگل

به شخصه این حرکت گوگل را بسیار تحسین می‌کنم. همانطوری که می‌دانید در سال گذشته گوگل از پلتفرمی تحت عنوان  Android Go platform رونمایی کرد. این پلتفرم اجازه می‌دهد تا کاربرانی که قصد استفاده از اندروید را دارند اما نمی‌توانند هزینه قابل توجهی داشته باشد، لذت استفاده از این سیستم عامل را داشته باشد. نکته‌ای وجود دارد که تمامی اپلیکیشن‌ها می‌بایست برای این پلتفرم بهینه شود. در ادامه همراه باشید.

به صورت خلاصه در  Android Go platform شما می‌توانید دستگاه‌هایی بسیار ارزان قیمت اما با کارایی بالا را داشته باشید. به این صورت با قسمتی از اپلیکیشن‌ها رو به رو هستیم که تحت عنوان  Go apps می شناسیم. همانند Maps Go, YouTube Go و امروز Gboard Go که از Google Play Store قابل دریافت است.

این نسخه از Gboard مخصوص Android 8.1 Oreo است و برای دستگاهیی با رم بسیار پایین طراحی شده است. بر خلاف نسخه اصلی که نیاز به 70MB رم دارد این نسخه کمتر از 40MB رم نیاز دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا این بهینه سازی برای تمامی اپلیکیشن‌ها صورت نمی‌گرد که باید بگوییم این ویژگی تنها محدود به این پلتفرم است و این پلتفرم یک ساده سازی بسیار زیادی از نسخه اصلی اندروید خواهد بود. در حالت عادی اگر دستگاهی قابل توجه از اندروید را داشته باشید این میزان اختلاف قابل ملاحظه نیست اما در دستگاه‌های پایین رده تفاوت را به خوبی نشان می‌دهد.

آیا تاکنون تجربه‌ای از Android Go platform داشته‌اید؟

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

چند وقته دارم ازش استفاده میکنم . بهترین گزینه موجود برای دانلود همینه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....