حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه DDR6 سامسونگ برای کارت گرافیک، سرورها، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی وارد تولید انبوه شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، سخت‌افزار

سامسونگ آغاز به تولید انبوه حافظه DDR6 خود برای کارت های گرافیک نسل بعدی، مصارف سرورها و کاربردهایی چون هوش مصنوعی و واقعیت مجازی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن ها بیشتر بدانیم.

حافظه DDR6 سامسونگ

حافظه DDR6 سامسونگ

حافظه DDR6 سامسونگ بر پایه معماری 10 نانومتری و با حجم 16 گیگابیت عرضه می شود و این یک آپدیت اساسی نسبت به حافظه DDR5 سامسونگ با معماری 20 نانومتری و با حجم 8 گیگابیت است که 3 سال پیش عرضه شدند. این حافظه ها تا 35٪ کم مصرف تر از نسل قبل هستند و روی 1.35 ولت کار می کنند که نسل قبل به 1.55 ولت نیاز داشت.

سیستمی با یک مموری باس 384-بیت می تواند پهنای باند 864 گیگابایت بر ثانیه را فراهم کند که حافظه HBM2 به کار رفته در کارت گرافیک های رده بالا فعلی را شکست می دهد. یک باس ارزان تر و کم مصرف تر 256-بیت می تواند پهنای باند 576 گیگابایت بر ثانیه را فراهم کند که می تواند از یک مموری باس 384-بیت با حافظه DDR5 کمی بهتر باشد.

مشخص نیست که این حافظه DDR6 سامسونگ دقیقا کی به بازار عرضه شود اما در حال حاضر به مرحله تولید انبوه رسیده است. این حافظه ها می توانند برای مواردی با پردازش سنگین از جمله هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و ویرایش ویدیوهای 8K مفید باشد.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

یه پیشرفت خوب

Amir026

واقعا پیشرو در تکنولوژیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)