حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم کامپیوتری خود را با جدیدترین بروزرسانی BIOS گیگابایت محافظت کنید

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | سخت‌افزار

گیگابایت تکنولوژی تولید کننده پیشرو مادربرد و کارت گرافیک، به سرعت اقدامات ایمنی را مطابق با درخواست اینتل به مشتریان در برابر آسیب پذیری های احتمالی امنیتی در سیستم های مورد استفاده با چیپست اینتل را ارائه کرده است.

بروز رسانی BIOS جدید از گیگابایت، آخرین نسخه را جهت بروز رسانی توصیه می کند، که به طور بالقوه از آسیب پذیری حفره امنیتی ایجاد شده در اخرین نسخه های Microcode CPU را جلوگیری می کند.  به مشتریان گیگابایت، توصیه می شود تا بلافاصله برای آخرین بروز رسانی BIOS مادربرد خود , از وب سایت رسمی گیگابایت بازدید کنند. لطفا برای فهرست بروزرسانی BIOS های موجود بر اساس مدل ها، به لینک زیر مراجعه کنید (در حال حاضر بروز رسانی هایی را برای مدل هایی که پردازنده های نسل هشتم / هفتم / نسل هشتم اینتل Core ™ وپلتفرم X99 / X299 را پشتیبانی می کند، ارائه می دهد):

https://www.gigabyte.com/MicroSite/481/intel-sa-00088.html

آسیب پذیری امنیتی ناشی از یک روش تحلیلی کانال جدیدی است که توسط محققان متفاوت ایجاد شده است که اطلاعات را با مشاهده رفتار فیزیکی و تکنیک های پردازشی خاصی که برای سیستم عامل های رایج هستند جمع می کند. کد مخرب با استفاده از این روش و اجرای محلی بر روی یک پلتفرم معمولی می تواند داده های مورد نیاز را از حافظه به ارمغان آورد. بر اساس ارزیابی کنونی گیگابایت و اینتل از این سوء استفاده ها، ما اعتقاد داریم که آنها توانایی، اصلاح یا حذف داده ها ندارند.

پس از مطلع شدن از این مسئله حفره بالقوه امنیتی، گیگابایت با همکاری ارائه دهندگان حافظه ها در حال پیدا کردن راه حل هایی برای مقابله با این مسائل است. این موضوع با  بروز رسانی نرم افزاری چند روز آینده در دسترس خواهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آسیب پذیری های امنیتی اینتل، لطفا از وب سایت مرکز امنیت Intel دیدن کنید برای جزئیات بیشتر:

https://security-center.intel.com/advisory.aspx؟intelid=INTEL-SA-00088&languageid=fa-fr

هر گونه مسائل مربوط به تجربه کاربر با مادربردهای گیگابایت بسیار مهم است. گیگابایت متعهد است تا بالاترین استانداردهای کیفیت و خدمات مادربرد خود را برآورده کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....