حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند نوکیا آشا (Asha) توسط HMD ثبت شد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | نوکیا

نوکیا پس از سیمبین فراز و نشیب های فراوانی داشت و دست به هر تلاشی برای بازگشت به بازار زد. یکی از این تلاش ها که احتمالا به یاد دارید سری نوکیا آشا (Asha) بود. کلمه آشا از زبان هندی و به معنی “امید” گرفته شده که در آن دستگاه های ارزان قیمت رده پایین تولید و عرضه شد. حالا به نظر می رسد که شرکت HMD این برند را برای خود ثبت کرده که نشان از یک راهبرد جدید توسط این شرکت دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع صحبت کنیم.

نوکیا آشا (Asha)

نوکیا آشا (Asha)

طبق اسناد دیده شده شرکت فنلاندی HMD برند Asha را برای خود در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت کرده است. هر چند این برند نیز توسط مایکروسافت خریده شده بود اما به نظر میرسد با ثبت برند آشا توسط HMD احتمالا توافقاتی صورت گرفته است. اسناد مذکور را در تصاویر زیر می بینید:

اگر فرض کنیم نوکیایی که حالا می شناسیم بخواهد سری آشا را دوباره ادامه دهد احتمالا باید انتظار موبایل های با سیستم عامل جاوا را تصور کنیم که شاید برخی پیام رسان ها را پشتیبانی کند و برای موبایل های ارزان تا حدود 200 هزارتومان باشد. دستگاه هایی که لمسی نباشند و به دکمه های سنتی موبایل ها پایبند باشند. البته این ها حدسیات ماست، شما درباره نوکیا آشا جدید چطور فکر می کنید؟ امیدی در آن می بینید؟

تصور می کنید HMD برند آشا را دوباره احیا کند؟ آیا موبایل هایی بدون سیستم عامل هوشمند و در رده قیمتی پایین هنوز می توانند پرفروش باشند؟ همانطور که قطعا پاسخ این سوال مثبت است اما واقعا ارزش سرمایه گذاری بزرگ جدید را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

با این توضیحات که ارائه شد فک کنم چیز به درد بخوری نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)