حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وکسل (Voxel) چیست؟ خلاصه کنفرانس اینتل CES 2018 در 15 دقیقه

شاید در زندگی همه ما حداقل یک محصول باشد که در آن از چیپست های اینتل استفاده شده ولی ما به آن خیلی ذهن خود را درگیر آن نکرده ایم یا خیلی اخبار اینتل را دنبال نمی کنیم. اینتل شرکت بسیار بزرگی است درآمدهای بزرگی هم دارد اما هیچ وقت مثل گوگل، اپل یا حتی سامسونگ سر و صدای بزرگی به پا نکرده است. این بار اما کنفرانس اینتل CES 2018 آنقدر بزرگ و جالب توجه بود که به خوبی می گوید من نقشه ویژه ای برای آینده دارم، نقشه متحول کننده در خیلی از جهاتی که محتوای بصری تولید و دیده می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با وکسل Voxel بیشتر آشنا شویم و خلاصه کنفرانس اینتل CES 2018 را در 15 دقیقه ببینیم.

 

از اشاره اینتل به دو بدافزار Meltdown و specter که بگذریم می رسیم به روشی که اینتل می خواهد آینده را متحول کند. اینتل به این فناوری Intel True VR می گوید و قرار است که یک دید فوق العاده نسبت آرزوی همیشگی کاربران برای تماشای کاملا 360 درجه محتوا باشد و این دید نه تنها 360 درجه است بلکه کاملا آزاد بوده می توانید در هر موقعیتی از آن محیط که دوست داشتید قرار بگیرید. مثلا بازی فوتبال یا فیلم را از نگاه بازیکن یا بازیگر درست در وسط صحنه ببینید یا از هر فضای دیگری که دوست داشتید! این فوق العاده است و اگر اهل فوتبال باشید نمونه کوچکی از آن را در ال کلاسیکو آخر دیدیم!

این فناوری بسیار پیشرفته و کاملا منحصر به فرد اینتل است و تصور کنید برای ال کلاسیکو حدود 40 دوربین 5K اطراف زمین قرار دارند که هر کدام از این دوربین ها خود چند دوربین دارند. این دوربین ها چندین میلیارد وکسل (Voxel) تولید می کنند! اما این وکسل چیست؟ بگذارید خیلی راحت بگوییم، پیکسل 3D و برای تولید چنین محتوای 3 ترابایت بر دقیقه فضای ذخیره سازی نیاز است! حالا عینک VR خود را روی سر قرار بدهید و از نگاه هر بازیکن یا بازیگری که دوست داشتید بازی را ببینید!

سپس  درباره کامپیوتر کوانتومی، ماشین های خودران، تاکسی پرنده و در نهایت درون های LED دارد جذابی قابل پرواز در فضای بسته و با قالب خاص دیده می شود. هر کدام از این موارد خود مباحث بسیار بزرگی است که می توان درباره آن ساعت ها صحبت کرد و همه آن ها کاملا از آینده صحبت می کنند!

نظر شما درباره فعالیت های اینتل چیست؟ به نظر می رسد این شرکت سعی در مالکیت آینده دارد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

فوق‌العادس . حتی یه چیزی اون طرف تر !?? تازه ابتدا کار اینقدر مفید و به درد بخوره

Pouya

خدا شاهده دهنم وا موند 🙂 احسنت واقعا فوق العادس

Mortazavi

داریم یواش یواش وارد آینده میشیم ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)