حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا اپل در فکر یکپارچه سازی برنامه های iOS و macOS است؟ منتظر سال 2018 باشید

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، مطالب ترنجی

گشتن و انتخاب اپلیکیشنی از Mac App Store هیچ تجربه‌ مشابه‌ای را برای کاربران iOS رقم نمی‌زند. به زبان دیگر، میان کاربران مک و iOS در حال حاضر فاصله‌ای قابل توجه وجود دارد البته این فاصله ای که گفته‌ می‌شود بیشتر ارتباط بین اپلیکیشن‌های دو سیستم را منظور است چرا که بین دو سیستم‌عامل در حاضر کمترین فاصله وجود دارد و همگام سازی‌های بی نظیری را شاهد هستیم. در ادامه همراه باشید.

یکی از شرکت‌هایی که تاکنون به خوبی توانسته‌است معنای اکوسیستم را میان دستگاه‌های اصلی خود رواج دهد، شرکت اپل خواهد بود. با خبر شدیم که اپل برنامه ریزی کرده است تا توسعه‌ اپلیکیشن‌هایی را در دستور کار داشته باشد که بر روی آیفون، آیپد و مک به صورت یکسان اجرا شود و سال آینده را به صورت کلی تحت تاثیر قرار دهد.

این اقدام اپل نوید دستگاه‌های جدیدی را می‌دهد. هم اکنون توسعه دهندگان دو نسخه از هر اپلیکیشن را طراحی و اجرا می‌کنند. یکی برای iOS و دیگری برای MacOS . اگر بخواهیم قضیه را فوق را بیشتر توضیح دهیم، این مثال را دقت کنید. Bloomberg و یا Twitter هر دو اپلیکیشن نسخه آیفون و نسخه مک دارند اما به دلایلی با بازه‌های مختلف هر کدام آپدیت‌های جداگانه‌ای را دریافت می‌کنند حالا اگر ساز و کاری پیاده سازی شود که این دو اپلیکیشن بتوانند بر اساس یک فرمول نوشته شوند، این به بدین معنی خواهد بود که هر دو با هم آپدیت را دریافت می‌کنند و تنها تفاوت از نظر ظاهر اجرای هر کدام در هر نسخه است.

تخلیه‌ی باتری در iOS 11 یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود

با این واژه برای اپل سر و کله خواهیم زد.  universal apps برای iOS و MacOS ! چیزی که مایکروسافت هم به خوبی در سر دارد و حداقل مرحله ابتدایی آن را پیاده سازی کرده است. در اینجا اتفاقی که رقم خواهد خورد بحث خلق دستگاه‌های تازه‌ای است که فرصت رونمایی را بوجود خواهد آورد. دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش لمسی بزرگتر اما کارایی‌هایی در حد مک بوک ! جالب به نظر می‌رسد. نظر شما چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

بسوی یکپارچگی موبایل و لپ تاب

Peiman

به نظر من که ویژگی عالی و کاربردیه. امیدوارم زودتر اتفاق بیفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....