حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قوانین گوگل برای پشتیبانی همه نرم افزارهای اندروید از پردازنده 64 بیتی و اندروید 8

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل برای رسیدن به دید خود درباره آینده راهبردی را تعیین کرده که به زودی باید توسط توسعه دهندگان رعایت شود. یکی از این قوانین اجباری شدن پشتیبانی همه نرم افزارهای اندروید قرار گرفته روی Play Store از API اندروید 8 است و دیگری توانایی بهره وری از پردازنده 64 بیتی توسط همه آن ها. این تصمیمات به صورت مرحله ای اجرا خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

از میانه سال 2018 یعنی ماه آگوست توسعه دهنده ها موظفند که نرم افزارهای خود را با پشتیبانی از اندروید 8 عرضه کنند. آن ها همچنان می توانند برنامه های خود را سازگار با نسخه های پیشین اندروید ارایه کنند اما حتما باید آخرین نسخه از اندروید یعنی اندروید 8 را نیز پشتیبانی کنند. این موضوع سبب می شود تا قابلیت هایی همچون کنترل دسترسی ها توسط ران تایم اندروید 6 اجباری شود. بدین وسیله از هدر رفت منابع سخت افزاری در اثر استفاده نادرست برنامه و بازی های خاص جلوگیری می شود.

3 ماه بعد از آن نه تنها برنامه های جدید، بلکه همه نرم افزارهای فعلی باید با ارایه آپدیت از اندروید 8 به خوبی پشتیبانی می کنند. بدین صورت دیگر برنامه ها نمی توانند دستگاه شما را از استاندارهای روز دور نگاه دارند.

همچنین از میانه سال 2019 همه برنامه ها و بازی ها باید از پردازنده های 64 بیتی پشتیبانی کنند. آن ها همچنان می توانند نرم افزارهای خود را با پشتیبانی از پردازنده های 32 بیتی عرضه کنند اما باید برای آینده که فقط پردازش 64 بیتی دارد آماده شوند. این تصمیم هم اکنون توسط اپل روی دستگاه هایی با سیستم عامل iOS اجرا شده است اما اندروید به سبب گستردگی فراوان آن قادر به پیاده سازی زودهنگام آن نیست.

همچنین گوگل از سال 2018 با اضافه کردن متادیتای امنیتی به برنامه های حاضر در گوگل پلی به امنیت آن ها بیشتر کمک خواهد کرد. نظر شما درباره قوانین جدید گوگل برای توسعه دهنده های گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)