حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سال 2017 از نگاه جستجوهای شما در گوگل

جستجو کردن تقریبا با فعل “گوگل کردن” یا در میان مردم ما بیشتر “سرچ کردن” جایگزین شده است. بدون شکل هر سوال که در ذهن شما شکل بگیرد به نحوی می توان پاسخ یا راهنمایی را پیرامون آن در اینترنت پیدا کرد! می گویید نه؟ امتحان کنید! با گسترش روز افزون دسترسی به اینترنت و پلتفرم های هوشمند بیش از پیش نیاز به جستجو در بین محتوای تولید شده در اینترنت اهمیت پیدا می کند. گوگل همانند هر سال تصمیم گرفته با نزدیک شدن به پایان سال بیشترین مواردی که موتور جستجوی این شرکت درخواست داده شده است را اعلام کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به این موارد و به خصوص زمینه فناوری در سال 2017!

ما فناوری دوست ها بیشترین جستجویی که در گوگل انجام داده ایم پیرامون آیفون 8 بوده است! حتما می دانید پس از عرضه آیفون 7 شایعات درباره آیفون بعدی قوت گرفت و همه حدس می زدیم نام این آیفون، آیفون 8 باشد. محتوای بسیار زیادی پیرامون آن منتشر شد و پس از معرفی مشخص شد که اپل دقیقا چه راهبردی را برای سال 2018 در سر دارد پس با آشنا شدن کاربران با آیفون X، این دستگاه تبدیل به موضوع داغ مورد بحث کاربران شد! بله، آیفون X دومین رتبه در زمینه جستجو فناوری را دارد.

احتمالا انتظار دارید نام سوم برای سامسونگ باشد اما نه، پرچمدار سال 2017 این شرکت جایگاه چهارم را دارد و کنسول جذاب نینتندو یعنی نینتندو سوییچ در رتبه سوم قرار می گیرد. پس از رتبه پنجم و Xbox One X شاهد دو نام چینی، دو دستگاه از نوکیا و البته موبایل مخصوص بازی Razer هستیم که اصلا انتظار قرار گرفتن آن در رتبه هفتم را نداشتیم!

اما به صورت کلی چه مواردی بیشتری جستجو را در گوگل به خود اختصاص داده اند؟

در جستجوی کلی می توان دید که پس از موضوع مورد بحث بزرگ طوفان Irma همچنان دو رتبه اول فناوری دوست ها در رتبه های بعدی قرار گرفته اند! این تاثیر و طرفدارن بسیار زیاد اپل را نشان می دهد!

اما رتبه بعدی که دسته بندی های دیگر که دوست داریم با هم بررسی کنیم به پرطرفدارترین فیلم و سریال های سال مربوط می شود.

پرطرفدارترین فیلم سال 2017 از دید جستجوهای گوگل

 

پرطرفدارترین فیلم سال 2017 از دید جستجوهای گوگل

 

و در نهایت یک ویدیو 2 دقیقه ای از گوگل که نشان می دهد از بیشترین جستجوهای کاربران در این موتور جستجو می توان به “چگونه …” یا How to اشاره کرد!

 

شما چقدر در اینترنت جستجو می کنید؟ از چه موتور جستجویی استفاده می کنید؟
اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

من به هر مشکلی بر بخورم حتماً اول اون رو گوگل می کنم بعد میرم سراغ راه حل های بعدی

mTAAHAAm

من از کروم و موزیلا استفاده می کنم و سایت از ترنجی و دوسایت مشابه خیلی بازدید می کنم قبلا ترنجی رتبه 3 بود الان رتبه 1 هست و تقریبا از آن دو سایت هیچ بازدیدی ندارم هر چند تنوع مطالبشان شایدازترنجی هم بیشترباشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)