حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی در حال توسعه سیستم لرزشگیر اپتیکال (OIS) مخصوص خود است

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | سونی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاکنون هیچ کدام از پرچمدارهای سونی از سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده نکرده اند! سونی یکی از بزرگترین تامین کننده های حسگر تصویر دوربین در دنیاست که حسگر تصویر دوربین های شرکت هایی چون اپل و سامسونگ را نیز تامین می کند. دوربین تلفن همراه اما فقط حسگر تصویر نیست، 3 عامل برجسته در ثبت تصویر با کیفیت تاثیر دارد که یکی از آن ها حسگر تصویر است. دو مورد دیگر را می توان در مجموعه اپتیکی که به لنز مشهور است و بخش پردازش تصویر دید. حالا سونی تلاش دارد تا بخش اپتیکی دوربین های موبایل خود را بهبود دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

سونی در حال حاضر پتنتی را در USPTO به نام Dynamic Vibration System ثبت کرده که به نظر می رسد برای لرزشگیر اپتیکال در لنز موبایل های هوشمند اندرویدی خود یعنی اکسپریاها استفاده کند. استفاده از لرزشگیر اپتیکال تصویر پر درخواست ترین قابلیتی بوده که کاربران از سونی می خواسته اند و اگر اتفاق در اکسپریاهای سال 2018 رخ بدهد کاربران بسیار خوشحال خواهند شد.

هر چند سونی تا کنون OIS نداشته است اما در بخش فیلم برداری یکی از شرکت های پیشرو در استفاده از EIS بوده است. EIS لرزشگیر نرم افزاری است که در فیلم برداری عملکرد بسیار خوبی ارایه می کند اما در بخش عکاسی چنین قابلیتی وجود نداشت. برتری حضور OIS در اپتیک دستگاه این است که عکاسی نیز از آن بهره می برد. نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ اگر از کاربران سونی هستید،‌چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

امیدوارم پرچمدار mwc با لرزشگیر اپتیکال عرضه بشه

mTAAHAAm

سونی در زمینه عکاسی پیشروه

Mortazavi

من از طرفداران ويژه اكسپريا هستم و از سال ٢٠١٥ بي صبرانه منتظر ois هستم چزي كه در زي٣ به اونور نبودش خيلي محسوس بود و ناراحتمون ميكرد ولي اگه قرار باشه سوني با تكنولوژي مخصوص خودش استفاده كنه يعني يه تكنولوژي بهينه شده مثل eis ٥محوره خودش ارزش اين صبر رو داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)