حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا آر 1 (Xperia R1) و اکسپریا آر 1 پلاس برای بازار هند معرفی شد

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

سونی در دسته میان رده اقتصادی گزینه خوبی ندارد، دسته ای که عموما مخاطب قابل توجهی دارد. کاربران بازارهای در حال توسعه از اصلی ترین اهداف دستگاه های میان رده اقتصادی تا میان رده هستند. بازار هند هم از بزرگترین بازارهای در حال توسعه است که کاربران آن نظر خوبی درباره دستگاه های میان رده اقتصادی دارند. سونی برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار هند دستگاهایی جدید در میان رده اقتصادی معرفی کرده و نام آن ها را اکسپریا آر 1 (Xperia R1) و اکسپریا آر 1 پلاس (Xperia R1 plus) نهاده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با میان رده های اقتصادی جدید سونی آشنا شویم.

اکسپریا آر 1 (Xperia R1)

اکسپریا آر 1 (Xperia R1)

دستگاهی که در تصویر بالا می بینید با ظاهری کاملا آشنا برای یک گوشی موبایل سونی ارایه شده و مشخصات کاملا روتین دارند. مشخصات سخت افزاری اکسپریا R1 در بخش پردازنده و حافظه های پردازشی عبارت است از چیپست اسنپدراگون 430، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی که برای دستگاه هایی در رده قیمتی حدود 600 تا 700 هزارتومان می تواند معقول باشد.

نمایشگر اکسپریا آر 1 به اندازه 5.2 اینچ و رزلوشن HD در نظر گرفته شده است. اینکه مدل پلاس اندازه بزرگتری دارد یا خیر مشخص نیست و تنها تفاوت ارایه شده برای اکسپریا آر 1 پلاس را می توان در ارتقا حافظه های پردازشی به 32 و 3 گیگابایت برای حافظه داخلی و رم دید.

اکسپریا آر 1 (Xperia R1)

اکسپریا آر 1 (Xperia R1)

برای دوربین ها می توان از رزلوشن 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی خبر داد. هر دوی این دوربین ها از سیستم فوکوس هیبریدی سریع با قابلیت دنبال کنندگی سوژه بهره می برند. باتری 2620 میلی آمپری برای این مشخصات مناسب به می رسد و حضور پورت Type-C برای آن یک حرکت به روز به شمار می رود. بنا به نیاز بازارهای در حال توسعه می بینیم که R1 دو سیم کارت هم هست.

قیمت اکسپریا آر 1 معادل 215 دلار و قیمت اکسپریا آر 1 پلاس معادل 245 دلار اعلام شده که با حساب و کتاب سرانگشتی، در صورت ورود به بازار ایران می توان انتظار قیمتی حدود 800 تا 900 هزارتومان را در عرضه اولیه آن محتمل دانست.

نظر شما درباره سونی اکسپریا آر 1 و اکسپریا آر 1 پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

چندتا گوشی سونی رو بذارن جلوم و بگن یکی یکی اسمشونو بگو من نمیتونم از بس شبیهن

Mortazavi

والا ما فرق زیادی تو 6 و 6اس و 7 و 8 هم ندیدیم ??

علی شیخ زاده

فاز سونی چیه؟
گوشی با 2 گیگ رم
16 گیگ حافظه
پردازنده پایین رده اسنپ 430
مانیتور اچ دی
بدون سنسور اثر انگشت
با قیمت 215 دلار اونم تو بازاری که شیائومی و هواوی گوشی با مشخصاتی دو برابر این گوشی و قیمت کمتر میفروشن ???

Rog1

پیمان جان و اولیور جان اینقدر حرص نخورید باز یه عده ترول پیدا میشن مین آبرو بریز جایی که میسوزه و ….. و هنوزم به این جمله اعتقاد دارن
به نظرم باید انتظارات رو از سونی کم کنیم
جنون پول پرستی در این گوشی داد میزنه
از طرفی مفت خور بود طراح هاش( 5 سال یه طراحی ) و از طرفی عدم توانا بودن سونی در حذف حاشیه ها و عدم توانایی در باز طراحی گوشی هاش و عدم توانایی در ساخت صفحه نمایش بی نقص و همچنین دوربین های بسیار ضعیف و آپدیت ها امنیتی نا منظم و کیفیت بسیار نازل بدنه گوشیاش هرچند باز تو xz1 بهتر شد و حتی دکمه هاش ( مثل دکمه پاور که لق میزنه تو جاش ) وقتی اینارو نگا میکنیم نباید کامنت بزاریم چون در نهایت جوابمون یک جمله هست: آبرو بریز اونجات که میسوزه!

واقعا به این شرکت سونی امیدی نیست واقعا با این سازی که داره میره جلو باید بخش اکسپریا هم مثل وایوو واگذار کنه که واقعا خوشحال کننده نیست ولی فعلا هیچ امیدی به این کمپانی نیست و باید همهمون سطح انتظاراتمون از کمپانی فیلم سازی و گوشی سازی سونی( فیلم سازیش تو این دوسال اخیر با شاهکار هایی مثل اسپایدر من و سوسیس پارتی و اموجی مووی باید لقب فیلم های ترول وارانه سال 2017 رو بگیرن )رو پایین بیاریم شخصا دیگه از این شرکت قطع امید کردم واقعا یک زمانی فن سونی بودم ولی بعد ضد حال هایی که از خرید گوشی z3 خورد دیگه سمت سونی نمیرم و نخواهم رفت

Pouya

یا خدا این چ طراحی ایه ؟ خدایی فازشون چیه ؟ اصلا فک کنم فاز ندارن فازشون پریده الان یکی پیدا میشه میگه همین باعث مقاومت میشه و فلان گوشی بیوفته میشکنه 🙂

JAVAD

با این قیمت و مشخصات اصلا ارزش خرید نداره، این گوشی برای بازار ایران توی بهترین حالت 800 تا 900 هزارتومن قیمت خواهد داشت که توی این بازه قیمتی شیائومی Redmi Note 4x با پردازنده 14 نانومتری و قویتر و 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی ارزش خرید به مراتب بیشتری داره، باید واقعا عاشق این برند باشی تا راضی بشی این گوشی رو بخری یا اینکه اطلاعاتی در مورد سخت افزار گوشی ها نداشته باشی.

Sajad

سونی درست بشو نیست که نیست…

Peiman

فکر کنم یکم رم و حافظه و …. اینا مونده بود رو دستش گفته بزار یه گوشی معرفی کنم ????

Mortazavi

یه شرکتی یه گوشی واسه یه کشور دیگه زده دوستان دارن ازش ابراز ناامیدی میکنن? یا مهندس برق شدن و فاز و نول رو آنالیز میکنن ? بعضیام پیشنهاد میدن بهتر از بازار گوشی کنار بکشه?? اینا هیچی جالب‌تر اینکه بعضیا پیش پیش از طرف اون شرکت به خودشون جواب میدن??
پیشنهاد من به سایت خوب ترنجی اینه بجای بخش طنزنامه یه خبر از سونی بزارید تا این چندنفر cm های خنده دارشون رو بزارند و ما کلی بهشون بخندیم???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)