حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زینک (Zinc) از سرطان مری جلوگیری می‌کند

تحقیقاتی که توسط دانشگاه تگزاس در آرلینگتون انجام شده، چگونگی آلوده شدن سلول‌های مری به سرطان و تفاوت رشد سلول‌های سالم را نشان می‌دهد، این تحقیقات راه‌های جدید پیشگیری و درمان بیماری‌ها و انواع سرطان را معرفی می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

روی، یک ماده معدنی است که در غذاهای مختلف از جمله صدف، گوشت قرمز، مرغ، لوبیا، آجیل و دانه‌های گیاهی یافت می‌شود و همچنین به عنوان یک مکمل غذایی مورد مصرف قرار می‌گیرد. روی، یکی از مواد مغذی ضروری بدن است. این ماده نه تنها برای ایجاد و تکمیل احساس بویایی و چشایی در دوران جنینی و کودکی مهم بوده، بلکه در سرعت بخشیدن به بهبود زخم‌ها و تقویت سیستم ایمنی در برابر عفونت نیز بسیار موثر است.

مطالعه‌ای که روی مبتلایان سرطان مری انجام شد، ارتباط بین سرطان مری و کمبود زینک را نشان داد، محققان از این مطالعه نتیجه گرفتند مواد معدنی از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند. اما اثرات ضدسرطانی زینک تا به امروز ناشناخته بود.

زینک (Zinc) و جلوگیری از سرطان مری

زینک، کلسیم و سرطان مری

سرپرست مطالعه، زوئی پن از دانشکده پرستاری و نوآوری‌های بهداشتی در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون و همکارانش دریافتند که زینک یک کانال کلسیم خاصی را در سلول‌های سرطانی مری ایجاد می‌کند و مانع گسترش، رشد و تقسیم سلول‌های سرطانی می‌شود. پان و همکارانش، اخیرا نتایج خود را در مجله FASEB منتشر کردند.

محققان در این مطالعه، چگونگی عملکرد سلولی سرطان مری و پاسخ سلول‌های سالم انسان را بررسی کردند. دانشمندان دریافتند سلول‌های سرطانی مری، یک کانال کلسیم به نام Orai1 را مهار می‌کند. این امر باعث کاهش مکانیسم سیگنالینگ کلسیم می‌شود و با کنترل این کانال‌ها و عملکرد آن‌ها می‌توان از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کرد . در طی این مطالعه مشخص شد زینک، سلول‌های سالم را سلول هدف خود قرار نمی‌دهد.

پن توضیح داد: برای اولین بار در علم پزشکی، مشخص شد که زینک سلول‌هایی با سیگنال‌های کلسیم بیش از حد فعال را که همان سلول‌های سرطانی هستند، به عنوان سلول هدف انتخاب می‌کند. این سیگنال‌ها در سلول‌های طبیعی مشاهده نمی‌شود. به این ترتیب، زینک رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند. به نظر می‌رسد فعالیت زینک و کلسیم در ایجاد و مهار سرطان تأثیرگذار بوده و با یکدیگر در ارتباط هستند.

زینک (Zinc) و جلوگیری از سرطان مری

درمانی جدید برای سرطان مری

بنا به گفته انجمن سرطان آمریکا، در سال جاری حدود 16.940 مورد سرطان مری در ایالات متحده تشخیص داده شده و حدود 15،690 نفر به دلیل این بیماری فوت شده‌اند.

با توجه با اینکه در سال‌های اخیر درصد درمان سرطان مری افزایش یافته اما آگاهی و پیشگیری این بیماری در مقایسه با سایر انواع سرطان‌ها ضعیف‌تر است. اگر بیماری دیر تشخیص داده شود فقط 20 درصد احتمال بهبودی در بیمار وجود دارد. چنین آماری بر نیاز به درمانی جدید و پیشگیری سرطان ریه تاکید می‌کند. پن و همکارانش معتقدند زینک گزینه‌ی مناسبی برای این کار است.

هدف مطالعات آینده، کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط بین سیگنالینگ زینک و کلسیم و نحوه‌ی استفاده از مکمل زینک برای مبارزه با سرطان مری است. موسسه ملی سلامت  (NIH) مصرف روزانه حداقل حدود 11 میلی گرم زینک برای مردان و 8 میلی گرم برای زنان را توصیه می‌کند.

 

آیا تاکنون از زینک استفاده کرده‌اید؟ برای درمان چه مشکلاتی؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

امیدوارم روزی برسه که کلمه سرطان دیگه وحشتناک نباشه. اینجور خبرها نقطه امید خیلی از بیمارا هست. انشالله خدا همه گرفتارها رو نجات بده.

ahmad

زینک همون قرصی هست که برای ریزش مو استفاده میکنن؟

ahmad

اهان مرسی داداش . خیلی خ شحالم که تا حالا هر سوال پرسیدم جواب دادین

Mortazavi

عاشقتم خدابخشی
من که بخاطر ریزش مو هر از چند گاهی زینک پلاس میخورم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h