حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سوکت پردازنده AM4 باقی خواهد ماند؛ AMD برای سال 2018 و 2019 پردازندهای جدیدی دارد!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مطالب ترنجی

طبق آخرین اطلاعاتی که بدست ما رسیده است، شرکت AMD قصد دارد در سال 2018 و 2019 میلادی دو سری پردازنده‌های جدید را عرضه کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سری پردازنده‌های Ryzen از نظر شرکت AMD نتیجه کارایی آنچنان خوبی را نداشتند، حداقل شاید آنچه AMD از رایزن انتظار داشت تحقق نیافته است؛ گر چه این پردازنده‌ها با شرایطی که داشتند، چه خوب یا بد توانستن سهم قابل توجهی از بازار اینتل را بدست بگیرند و تاریخ خوبی را برای AMD برای مدتی رقم بزنند، ولی در خیلی از بحث‌های بهینه بودن این پردازنده‌ها، در حقیقت پردازنده‌های رایزن خالی از مشکلات نبودند! این سخنان بدین معنی است که شرکت AMD قصد دارد تا ریز معماری Zen 2 عرضه کند، و طبق اطلاعات موجود AMD از رایزن درس خوبی را گرفته تا وقت بیشتری را صرف بهینه بودن نیز کند.

 

 

طبق اخباری که از سوی یک وب‌سایت اسپانیایی و اسلاید جدید AMD در دسترس قرار گرفته است، شرکت AMD دو نسل پردازنده را در سال‌های 2018 و 2019 میلادی عرضه خواهد کرد؛ ابتدا نسل اول با کد رمز Pinnacle Ridge خواهد بود که در سال 2018 جایگیزینی برای Summit Ridge فعلی با بهینه بودن و قدرت بیشتر می‌شود. از جمله دلایل ارتقای قدرت در نسل مذکور، پیشرفت در فناوری ساخت است که به رقم 12 نانومتر خواهد رسید. این امر می‌تواند به دستیابی فرکانس پردازشی بیشتری نیز موجب شود، و نسل بعدی که از اسم‌های Ridge مانند دوری می‌کند همراه با کد رمز Matisse است. این نسل طبق اطلاعات موجود در اسلاید و اخبار منتشر شده، نسلی تازه نفس بوده و از هسته‌های پردازشی نسخه دوم Zen برخوردار خواهد بود.

در طی عرضه دو نسل آینده از سوی شرکت AMD، این پردازنده‌ها طبق منبع خبری همچنان از سوکت پردازنده AM4 استفاده خواهند کرد. شرکت AMD به کنار امتیاز پیشرفت و قدرت بیشتری که به گفته خود و انتظاراتی که از سوی Ryzen می‌رود احتمالا خواهد داشت، برای مصرف کنندگان این امکان را فراهم ساخته تا دو نسل آینده بتوانند بدون تعویض مادربردهای مبتنی بر سوکت پردازنده AM4 فعلی خود، بتوانند از دو نسل پردازنده‌های AMD استفاده کنند و این نیز می‌تواند امتیاز دیگری باشد. نظر شما درباره این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما در وب‌سایت ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist