حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر گرفته شده با آیفون 8 پلاس توسط یک عکاس حرفه‌ای

همانطور که نقدهای آیفون 8 از راه می‌رسند شاهد نظرهای متفاوتی درباره جنبه‌های مختلف این گوشی هوشمند هستیم. اما شنیدن نظر یک عکاس حرفه‌ای درباره دوربین این گوشی هوشمند می‌تواند جالب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آقای Austin Mann پس رفتن به ایالت Rajasthan کشور هند و گرفتن صدها عکس با آیفون 8 پلاس خود به توضیح آن‌ها در وبلاگ خود پرداخته است.  آدرس وبلاگ این شخص در لینکی در انتهای این مطلب وجود دارد اما ما به برخی از تصاویر آن می‌پردازیم.

Mann بسیار به دوربین آیفون 8 پلاس علاقه‌مند شده است و آن را بسیار بهتر از آیفون 7 پلاس ارزیابی می‌کند.  حالت پرتره و ویژگی‌های آن مخصوصا Portrait Lighting وی را بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

Portrait Lighting با اجازه دادن به تغییر وضعیت نور پس از گرفتن تصویر و صدمه نزدن به تصویر به معنی اینکه می‌توان این تصاویر را بارها تغییر داد به دمیدن روحی تازه به تصاویر وی کمک شایانی کرده است. Mann اشاره کرد که این حالت به صورت 100 درصد بر روی تمامی موارد کار نمی‌کند اما هنگامی که کار کند نتیجه آن بسیار عالی خواهد بود.

حالا حالت پرتره از ویژگی HDR پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه گرفتن تصاویر بهتر بخصوص در شرایطی که نور محیط زیاد است می‌دهد.

حالت پرتره را می‌توان پس از گرفتن تصویر غیر فعال کرد، اگر نمیخواهید که پس زمینه حالتی مات داشته باشد می‌توانید آن را بعدها غیر فعال کنید.

آیفون 8 از ویژگی Sync Flash نیز  پشتیبانی می‌کند، این ویژگی شاتر را کمی بیشتر باز نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد نور محیط به طبیعی بودن تصاویر و کنتراست بیشتر آن نسبت به تصاویر معمولی کمک کند.

با اینکه به صورت خاص به این نکته اشاره نشد اما آیفون 8 از HDR پشتیبانی می‌کند که باعث داشتن تصاویری با دامنه دینامیکی بیشتر می‌شود.

iOS 11 تصاویر را در فرمت HEIF و ویدیوها را در فرمت HEVC ذخیره می‌کند، این فرمت‌ها به اندازه نیمی از وضعیت پیشین فضا را اشغال می‌کنند. اگر فایل‌های تصاویر را از طریق iOS به اشتراک بگذارید سیستم عامل به طور خودکار تصاویر با فرمت گذشته منتشر می‌کند اما اگر از طریق USB آن را کپی کنید فایل‌ها با فرمت جدید منتقل می‌شوند اما ممکن است که این فایل‌ها با رایانه شخصی شما، حتی اگر مک باشد همخوانی نداشته باشند، البته در بروزرسانی بعدی برای مک پشتیبانی از این فرمت‌ها اضافه می‌شود.

شخصا شمارا تشویق دیدن دیگر تصاویر این شخص در وبلاگش می‌کنم تا مشاهده کنیدکه گوشی‌های هوشمند چه توانایی‌هایی دارند و بنظر می‌رسد که آیفون 8 پلاس در صدر این گوشی‌ها ایستاده است، حتی DxoMark نیز اینگونه فکر می‌کند.

اگر مایل به دیدن به دیگر تصاویر این شخص هستید از این لینک استفاده کنید.

نظر شما درباره تصاویر گرفته شده توسط Austin Mann چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

اگه واقعی باشه این عکسا خیلی عالیه

Peiman

بی نظیره وخیلی طبیعی و عالیه

ahmad

جالب شد پس آیفون 8 از اچ دی آر پشتیبانی میکنه

Peiman

اگه اشتباه نکنم از چند نسل قبلhdr دوربین پشتیبانی میکرد . سوال اینجاست ایا صفحه گوشی هم hdr???????

Yas

مقايسه دوربين نوت٨ و ايفون٨پلاس واقعا ديدن داره
جنگ تمام عيار دو غول
كه من فكر ميكنم تو بخش عكاسى پرتره نوت٨يهتر باشه و در دقت رنگ ايفون٨پلاس رنگهاى دقيقترى ب ثبت برسونه

Mortazavi

حداقل 10 تا از عکساشو میزاشتید یا حداقل عنوان پستتون رو عوض کنید?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید