حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل نام‌گذاری جدید اپل برای پردازنده‌های خود چیست؟

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اطلاعیه‌ها، پردازشگرها

اگر دقت کرده باشید حتما متوجه این موضوع شده‌اید که شرکت اپل دوسال است به آخر اسم پردازنده‌های خود پسوندی مثل Fusion و Bionic اضافه می‌کند. اما آیا دلیل این کار اپل را می‌دانید؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر خبر‌های سایت را دنبال کرده باشید حتما خبر اینکه پردازنده A11 قدرتی معادل پردازنده مک بوک 13 اینچی دارد را خوانده‌اید. این پردازنده امسال در سه آیفون جدید اپل یعنی آیفون8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس استفاده شد و پسوند Bionic را با خود داشت. اما این پسوند معنی نیز دارد؟

اگر راستش را بخواهید، خیر. اپل تنها سعی در استفاده از اسم‌های هیجانی کرده است تا پردازنده‌های خود را بیشتر از آنچه هستند جلوه دهد. همچنین اینکار باعث می‌شود تا به راحتی اسم پردازنده به یاد شما بماند.

بنابر گذارش ورج، اپل این اسم‌ها را برای این انتخاب می‌کند تا مقداری هیجانی‌تر از قبل باشند. اگر اسم پردازنده A9 و A8 را به شما بگوییم شاید زیاد واکنش نشان ندهید اما وقتی اسمی مثل A10 Fusion به میان می‌آید واکنشی از خود نشان خواهید داد که شاید این پردازنده چیزی دارد که این اسم روی آن گذاشته شده است.

پردازنده اپل a11

این مطلب به طور قطع جواب سوال‌های شمارا در زمینه اسم گذاری پردازنده سال پیش اپل نیز داده است. این تنها بازی با کلمات است چون انسان همیشه به اسم‌های فوق‌العاده واکنش‌های عجیب می‌دهد. همچنین همانطور که گفتیم Fusion و Bionic به راحتی در ذهن خواهند ماند.

خب به نظر شما پردازنده بعدی اپل چه نامی خواهد داشت؟ A12 Vortex؟ یا پردازنده A13 Quantum؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

در پس هر عملی از برند های بزرگ حتی یک عمل ساده و پیش پا افتاده سیاست و سیاست هایی نهفته است که برای همگان قابل درک نیست و به صورت نامحسوس تاثیر خودشو روی مشتری میذاره
چیزی که خیلیا شاید بهش بخندن و نادیده بگیرن

Peiman

کاملا درسته. بدون اسم خیلی خشکه وهیچ ابهتی نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji