حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 8 پلاس و آیفون X دارای 3GB حافظه رم هستند

مقدار حافظه رم همیشه یکی از ویژگی‌های بازاریابی گوشی‌های هوشمندی اندرویدی بوده است و همیشه مقدار رم گوشی‌های هوشمند اندرویدی بیشتر از مقدار حافظه رم موجود در آیفون‌های هم عصر خود بوده است. اپل همیشه در برابر مقدار حافظه رم موجود در گوشی‌های هوشمند خود محافظه‌کارانه عمل کرده است. اما آیا ممکن است این موضوع در آیفون‌های 2017 تغییر کند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر به تغییر این سنت دیرینه اپل امیدوار بودید ممکن است از فهمیدن این که اپل مقدار حافظه رم گوشی‌های هوشمند تولیدی خود در سال جاری را تغییر نخواهد داد کمی ناامید شوید. در توییتی که به تازگی توسط توسعه دهنده‌ایی به نام Steve Troughton Smith منتشر شده به این موضوع اشاره شده است که اپل برنامه‌ایی برای تغییر رم موجود در آیفون‌ها را ندارد و مقدار آن را مشابه سال گذشته نگه می‌دارد که به معنی وجود 2 گیگابایت حافظه رم برای آیفون 8 و 3 گیگابایت حافظه رم برای آیفون 8 پلاس و آیفون X است.

RAM

iPhone 8: 2GB
iPhone 8 Plus: 3GB
iPhone X: 3GB

Steve T-S (@stroughtonsmith) September 11, 2017

همانطور که گفته شد این مقدار رم مشابه مقداری است که سال گذشته در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مشاهده کردیم. حال ممکن است برخی درباره کافی نبودن این مقدار رم بگویند اما باید این موضوع را که اپل هم نرم‌افزار و هم سخت‌افزار موجود در آیفون‌ها را کنترل می‌کند در نظر بگیریم، این مقدار کنترل از طرف اپل باعث بهینه سازی موارد مختلف برای سخت‌افزار موجود می‌شود.

در واقع آیفون‌های اپل همیشه عملکرد بسیار خوبی در بنچمارک‌ها و تست‌های سرعت از خود نشان داده‌اند، بنابراین چرا چیزی را که مشکلی ندارد درست کنیم؟

اپل از محصولات جدید خود در روز آینده، 12 سپتامبر، پرده برداری می‌کند.

نظر شما درباره این تصمیم اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کافی بنظر میاد

علی شیخ زاده

اپل به چیزای کم قانعه جز قیمت. ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید