حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا موهای زیبا و پرپشتی داشته باشیم؟

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار، پزشکی و سلامت، ترنجی

تصور کنید هر روز که در آینه خود را می بینید موهایی زیبا و فوق العاده داشته باشید. خوشبختانه روش‌هایی برای داشتن موهایی سالم و درخشان، بدون در نظر گرفتن نوع و جنس مو، وجود دارد. در این مقاله، روش‌هایی عمومی برای داشتن موهای عالی معرفی می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

1) موهای خود را درست بشورید

سعی کنید هر روز آنها را نشورید. حمام روزانه باعث خشکی مو شده و روغن طبیعی مو و پوست سر را از بین می‌برد. استفاده از موادی مانند اسپری مو، ژل حالت دهنده، تافت و … مانع از تولید این چربی‌های طبیعی می‌شود. پس از استفاده از این محصولات حتما خوب و تمیز موهایتان را بشورید. اما اگر از این مواد استفاده نمی‌کنید، فقط در صورت لزوم موهایتان را با شامپو بشورید در غیر این صورت برای شستشو فقط از آب استفاده کنید.

2) حتما موهای خود را خشک کنید.

پس از شستشو، موهای خود را با سشوار خشک کنید. استفاده از سشوارها بهتر از آن است که موهای خیس خود را رها کرده تا خودشان خشک شوند. تنظیمات سشوار را روی حالت خنک بگذارید و آن را با فاصله از موهایتان نگه دارید تا موها را از حرارت حفظ کنید. اگر سشوار خیلی نزدیک موها باشد باعث گرم شدن آب روی موها و آسیب به آنها می‌شود. شاید بخاطر رعایت نکردن فاصله درست بسیاری از افراد فکر می‌کنند سشوار برای مو مضر است.

هرگز با حوله موهای خود را خشک نکنید!

موی خیس بسیار حساس و شکننده است. خشک کردن مو با حوله باعث کشیدی تار مو و از بین رفتن مقاوت آن می‌شود.

هنگام استفاده از سشوار از اسپری های محافظت کننده استفاده کنید.

3) از شانه کردن موهای خیس جدا خودداری کنید

موی خیس شکننده است پس موهایتان را خیلی زیاد شانه نکنید مخصوصا وقتی خیس هستند! بسیاری معتقدند برس زدن زیاد مو باعث افزایش رشد و نرمی مو می‌شود اما این اشتباهی بزرگ است! زیاد شانه کردن مو فقط باعث شکسته شدن تار مو و افزایش ریزش مو می‌شود.

هنگام شانه زدن مو از برسهای مرغوب استفاده کنید چرا که این برس‌ها چربی طبیعی را در سراسر مو و پوست سر پخش کرده و موها را نرم و شفاف می‌کنند.

4) گاهی از ماسک مو استفاده کنید

استفاده از بعضی محصولات تقویت‌کننده و ترمیمی برای بهبود سلامت مو مفید است. برای رفع خشکی موی خود از موادی مانند تخم مرغ، روغن زیتون، روغن آرگان، روغن آووکادو یا روغن نارگیل استفاده کنید.

گاهی با ترکیب چند ماده طبیعی مانند روغن زیتون، سس مایونز و یک تخم مرغ ماسک مو درست کنید یا پوست سر و موها را با شیر پرچرب ماساژ دهید و پس ازگذشت 1تا 2 ساعت و بدون استفاده از شامپو یا نرم کننده تمیز موها را با آب ولرم بشورید.

همچنین می‌توانید از ماسک یا کرم موهای آماده استفاده کنید.

حداقل یکبار در هفته موهایتان را با ماسک تقویت کنید. ترجیحا بعد ماسک از اسپری محافظتی استفاده شود.

5) ازمحصولات حاوی الکل اجتناب کنید

اسپری های حاوی نمک دریایی برای فرم‌دهی و حفظ حالت مناسب هستند، اما مطمئن شوید که مواد محافظتی هم در آنها به کار رفته باشد, زیرا نمک دریایی به تنهایی موهای شما را خشک می‌کند.

 

6) با موهای مرطوب نخوابید

خوابیدن با موهای خیس و مرطوب اشتباهی است که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند. اگر زمان کافی برای خشک کردن موهایتان قبل از خواب ندارید حتما با حوله نرم یا شال آنها را بپوشانید و از بالشتی با روکش ساتن یا ابریشمی استفاده کنید چرا که از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

چقدر این روش‌ها را تاکنون رعایت می‌کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اونایی که ریزش موهاشون ارثی هست کاریش نمیشه کرد و خواهد ریخت ولی برای اونایی که میخوان از موهاشون مواظبت کنن و ریزش مو تو خانوادشون وجود نداره با توجه به تجربه شخصی من که واقعا ریزش موهامو 90درصد کم کرد باید حتما یک در میان دوش بگیرن نه روزانه و همچنین سشوار رو بذارید کنار یا اگه سشوار میزنید از فاصله زیاد و درجه کم استفاده کنید و تا حد امکان از ژل و چسب مو استفاده نکنید و آخر اینکه تغذیه مناسب داشته باشید و قرص زینک مصرف کنید مشکل من کاملا حل شد با این کارا

ahmad

قربانت داداش بهنام

HiKa

من قبلا موهام به شدت نرم و لخت بود. اما کاملا یهویی نرمی و لختی موهام از بین رفت و الان موهام موج دار و سفت شدن.
نمیدونم مشکل از کجاس و چرا اینجوری شدن ولی من خیلی خیلی اذیت میشم با این موها?

Peiman

میتونی موهاتو کراتینه کنی. 4تا 6 ماه موهات صافو لخته.خیلی خوبه من امتحان کردم منتهی یکم هزینش بالاس

ahmad

کراتینه واسه اونایی هست که موهاشون طبیعی صاف نیس ولی این دوستمون به یک باره تغییر کرده موهاش

Mortazavi

خیلی عالی بود درود بر شما ?
بدترین چیز اتو مو هست.
من سال 85 تا 87 موهامو سشوار و بعد اتو می کردم که باعث ریزش شدید موهام شد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h