حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته KGI دلیل قیمت بالای iPhone X پنل OLED مورد استفاده در آن است

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

شایعاتی مبنی بر قیمت 1200 دلاری برای نسخه 512GB آیفون جدید وجود داشت که تنها چند هفته پس از معرفی گلکسی نوت 8 با قیمت 929.99 دلار دیده شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بنابر گزارشات رسیده از KGI، محل کار تحلیل گر Ming-chi Kou، مبلغی که اپل بابت نمایشگر OLED به سامسونگ می‌پردازد یکی از دلایل اصلی قیمت بالای محصول جدید این شرکت است. این نمایشگرها دو برابر یک نمایشگر LCD برای اپل هزینه در بر دارند.

گفته شده که اپل برای هر نمایشگر  OLED حدود 120 تا 130 دلار به سامسونگ می‌پردازد در حالی که هر نمایشگر LCD در حدود 45 تا 55 دلار برای اپل هزینه دارد.  همچنین این موضوع یکی از دلایلی است که اپل به دنبال شرکتی دیگر برای تهیه نمایشگرهای مورد نیاز خود است، و آن هم شرکتی جز LG نمی‌باشد. وجود دو تهیه کننده نه تنها به اپل برای تهیه محصولات خود کمک می‌کند بلکه با ایجاد رقابت بین تهیه کنندگان باعث پایین آمدن قیمت تمام شده نیز می‌شود.

نمایشگر‌های OLED سامسونگ بدلیل عدم پاسخ به فشارهای متفاوت مانند نمایشگرهای LCD،  از فناوری لمس سه بعدی پشتیبانی نمی‌کنند. KGI گفته است که  این موضوع باعث شده است که اپل از ادغام حسگر اثرانگشت و نمایشگر صرف نظر کند، همچنین گفته شد که نمایشگرهای OLED هنگام خواندن اثر انگشت از روی نمایشگر بدلیل نوع نمایشگر عملکرد مناسبی ندارند.  در نتیجه موارد گفته شده اپل در iPhone X در حال تغییر Touch ID با تشخیص چهره‌ی سه بعدی با استفاده از دوربین جلو برای رمزگشایی و ApplePay است.

تنها نسخه‌های مربوط به ده سالگی آیفون مجهز به نمایشگر OLED می‌شوند و دیگر مدل‌ها از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند. گفته شده است که در نسخه‌های سال 2018 تمامی مدل‌ها دارای نمایشگر OLED هستند.

نظر شما راجع به شایعات اخیر محصولات اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

نمایش گر فقط یکی از عوامل موثر در قیمت تمام شده است.

علی شیخ زاده

بهترین نمایشگر حال حاضر دست سامسونگه

علی شیخ زاده

اگه سنسور اثر انگشت رو حذف کرده باشه میشه گفت پولشو جبران کرده. ???

Peiman

عجب جمله سنگینی???????

Peiman

یه جا گفته شده بود ک نمایشگر oledآیفون 70دلار قیمت داره. فک کنم تو همین ترنجی هم خونده بودم.

ahmad

سامی قیمتو برده بالا یا واقعا گرونه؟اخه قبلا یه قیمت دیگه گفته بودن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید