حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل Sailfish X برای اکسپریا ایکس ارایه شد، قیمت 49.99 دلار!

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | تماشا کنید، سونی

سیستم عامل Sailfish (سیل‌فیش) در صنعت موبایل موفقیت چندانی را تجربه نکرده است. پس از همکاری هایی با شرکت هایی همچون Intex، Fairphone و TRI و شکست در آن ها حالا این شرکت فنلاندی روند دیگری را پیش گرفته است. در دنیای فعلی نمی توان گفت سیستم عامل مستقل دیگری توانسته باشد در مقابل غول هایی همچون اندروید و iOS قد علم کند ولی به نظر می رسد Jolla بیش از آن چه که فکر می کنید به هدف خود ایمان دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ارایه سیستم عامل Sailfish X برای اکسپریا ایکس سونی بیشتر به بحث بنشینیم.

ظاهرا سونی اجازه بهینه کردن سیستم عامل Sailfish را به شرکت Jolla که تولیدکننده و توسعه دهنده این سیستم عامل است داده و امروز شاهد ارایه سیستم عامل جدید Sailfish X برای اکسپریا ایکس سونی هستیم. در این بین اما یک نکته قابل توجه وجود دارد و آن این است که سیستم عامل Sailfish X به صورت رایگان برای نصب روی اکسپریا ایکس ارایه نشده و شما باید برای نصب آن هزینه پرداخت کنید! مبلغ مورد نیاز برای نصب سیستم عامل Sailfish X روی اکسپریا ایکس تقریبا 50 دلار (دقیقا 49.99 دلار) تعیین شده که به نظر خیلی کاربرپسند نمی رسد!

هر چند فروش برای اروپا دقیقا یک ماه دیگر آغاز می شود اما به نظر می رسد Jolla قصد داشته باشد تا فروش در کانادا و ایالات متحده امریکا نیز آغاز شود.

برای آشنایی بهتر با این سیستم عامل و طریقه نصب آن ویدیو رسمی زیر را با هم می بینیم:

همانند هر اولین ارایه ای، در این ارایه نیز تمام قابلیت های قابل استفاده نیستند و شما می توانید انتظار مشکلاتی از قبیل اتصالات بی سیم بلوتوثی، وای فای و حسگر های جدید همانند فشارسنج، قدم شمار، حسگر اثرانگشت و یا رادیو را داشته باشید.

هر چند یک ابزار نصب برای خریداران سیل‌فیش ایکس ارایه خواهد شد اما در ابتدا برای نصب سیستم عامل Sailfish X روی اکسپریا ایکس حتما نیاز به یک کامپیوتر با سیستم عامل لینوکس دارید. همچنین این سیستم عامل فقط روی موبایل های بدون قفل اپراتور (اکثر موبایل های موجود در بازار کشور ما) و پس از باز شدن بوت لودر امکان پذیر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ دوست دارید سیتسم عامل جدید Sailfish X را روی اکسپریا ایکس تجربه کنید؟ مسلما نصب این سیستم عامل برای همه کاربران توصیه نمی شود و برای افراد خبره تر جذاب خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

فروشگاه اپلیکیشن هم داره این سیستم عامل؟ظاهرا با این توضیحات این آقا و صحبت کردن دست و پا شکسته انگلیسی(شوخی بود اینجاش) و با اون قیمت سیستم عامل قطعا راه به جایی نمی بره.

Mortazavi

قرار بود که مجانی باشه.
50دلار؟
چجوری بخریمش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)