حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بدافزار SonicSpy در سایه نسخه‌های جانبی تلگرام در فروشگاه گوگل پلی

بدافزار جدیدی در فروشگاه گوگل پلی منتشر شده که از طریق نصب نرم افزارهای آلوده شده می‌تواند از دوربین، میکروفون و دیگر امکانات گوشی شما استفاده کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ویروس‌ها از اولین رایانه‌های خانگی تا به امروز در دنیای دیجیتالی وجود داشته اند با این حال نرم افزارهای مخربی نیز وجود دارند که هدف آن‌ها سرقت اطلاعات شخصی مهم کاربران است که معمولا در گوشی‌ها و رایانه‌ها ذخیره سازی می‌شود. معمولا فروشگاه گوگل پلی و اپ استور قوانین سخت گیرانه‌ای برای نظارت بر روی برنامه‌ها دارند که باعث می‌شود ما به طور ایمن برنامه‌های مختلف را از آن‌ها دریافت کنیم.

اما این بار هکرها موفق شده اند تا با فریب دادن سیستم بررسی یک دسته از نرم افزارهای آلوده را وارد فروشگاه گوگل پلی کنند. در حال حاضر هزاران برنامه آلوده به SonicSpy وجود دارد که بعضی از آن‌ها در فروشگاه گوگل پلی هم دیده شده اند. کارشناسان امنیتی در Lookout اخیرا گزارشی از حضور نرم افزارهای مخرب در فروشگاه گوگل پلی منتشر کرده اند و به نظر می‌رسد این نرم افزارها به صورت یک پیام رسال تلگرام اصلاح شده در این فروشگاه پنهان شده اند.

سه نرم افزار Soniac ،Troy Chat و Hulk Messenger شناسایی شده است که امکان دسترسی کامل به دوربین و میکروفون را دارند و می‌توانند از طریق گوشی هوشمند شما تماس برقرار کنند یا پیام ارسال کنند و یا اطلاعات شما را بازیابی کنند. این سه برنامه توسط حساب کاربری iraqwebservice منتشر شده است که احتمالا در عراق ساخته شده اند.

SonicSpy هنوز در حال توسعه است و پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام دانلود نرم افزارها به اطلاعات سازنده آن توجه کنید و از نرم افزارهای جانبی استفاده نکنید.

آیا شما هم از نسخه‌های جانبی پیام رسان تلگرام استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali_dvtgr

تلگرام فقط نسخه اصلی ? همچنان منتظر غیر فعال شدن حالت روحیم ?

ahmad

کاش تلگرام اوپن سورس نباشه برنامه های مثل موبوگرام یه ریگی به کفششون هست من که اطمینان ندارم بهشون هرچند امکاناتش خوبه کاش این ویژگیها رو نسخه اصلی تلگرام داشت

Big S

دقیقا اگه تلگرامم مثل موبوگرام اون امکانات رو داشت خیلی عالی میشد
واقعا ب درد بخورن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور