حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم‌افزار جیمیل برای IOS قابلیت هشدار فیشینگ را اضافه کرد

در حال حاضر جیمیل (Gmail) برای iOS هر زمان که لینک مشکوکی مشاهده شود، به کاربران هشدار می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این هشدار به صورت یک پیام اخطار به شما نشان داده می‌شود. یک پیغام دیگر که به خوبی موضوع را به شما نشان می‌دهد، می‌گوید:”سایتی که در حال باز شدن است عنوانی جعلی دارد و برای بدست آوردن اطلاعات شما، چه بانکی و چه شخصی، طراحی شده است.” اگر جعبه اخطار قبل از آنکه شما روی این کلیک کنید ظاهر شد، بهتر است ادامه ندهید و کارتان را متوقف کنید.

1- اخطار اول

2- اخطار دوم

گوگل این ویژگی را ابتدا، اوایل امسال در نسخه اندروید جیمیل قرار داد. نسخه iOS جیمیل این ویژگی را بدون در نظر گرفتن اینکه آیا کاربر از یک آیفون استفاده می‌کند یا یک آیپد، ارائه می‌دهد. فیشینگ یک مشکل جدی برای کسانی است که امور مالی خود را به صورت آنلاین مدیریت می‌کنند. با ارسال اسناد جعلی به صاحبان حساب‌های مالی آنلاین، افرادی در پشت صحنه تلاش می‌کنند تا اطلاعات صاحبان حساب‌ها را از طریق اطلاعات شخصی (مانند کلمات عبور، شماره های حساب، نام خانوادگی مادر، و غیره) بدست آورند. اولین اخطار فرستاده شده از گوگل نشان می‌دهد که لینک منجر به یک سایت غیرقابل اعتماد می‌شود و سپس در صورت درخواست کاربر می‌تواند ادامه دهد. اگر ادامه دهید و برروی لینکی که از نظر گوگل غیرقابل اطمینان است کلیک کنید، یحک اخطار دیگر ظاهر می‌شود و نمی‌گذارد که URL مد نظر باز شود.

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

سایت روز به روز داره بهتر میشه خوشحالی خیلی . امروزم یه سری تغییرات دادین

ahmad

چندتا پیشنهد دارم.اگه ممکنه امکان ویرایش نظراتو بذارید و همچنین اگه میشه روند تایید نظرات. حذف کنید خیلی گل هستید مرسی ازتون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...