حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی اجمالی بر کارت گرافیک‌های RX Vega و نخستین تصاویر از RX Vega Nano

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

شاید برای کسانی سری کارت گرافیک های RX Vega هنوز کامل شناخته نشده باشد و یا تشخیص هر مدل باعث اشتباه شود، که علت آن هم احتمالا وجود تعداد کثیری از مدل های مختلف این سری کارت گرافیک ها است. همچنین در این میان به تازگی تصاویری مربوط به کارت گرافیک RX Vega Nano منتشر شده است که ظاهری مانند Radeon Fury Nano را دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 

همانطور که در مقدمه مطلب گفته شد با توجه به حضور چندین مدل از کارت گرافیک های RX Vega هر کدام برای مصارف مخصوص خود ممکن است برای کسانی درک اخبار منتشر شده درباره این کارت گرافیک ها کمی سبب ایجاد ابهام شود؛ در همین موضوع وب‌سایت VideoCardz لیستی از تمامی مدل های RX Vega منتشر کرده است .

تا به حال در سری نسخه های گیمینگ RX Vega مدل سفارشی به جز مدلی معرفی شده از ایسوس مشاهده نشده است که در یک پست جدا درباره آن محصول مطلبی ایجاد خواهد شد .برای مشاهده لیست زیر در وب‌سایت VideoCardz اینجا را کلیک کنید.

پس از این نگاهی کلی بر ۱۲ کارت گرافیک های RX Vega بر پایه معماری Vega 10 در میان آنها متوجه حضور کارت گرافیکی با ابعادی کوچک‌تر به در مدل RX Vega Nano می‌شویم که ظاهری همانند Radeon Fury Nano را دارد. آنچه درباره این کارت گرافیک جالب به نظر می رسد این است که کارت RX Vega Nano در کلاس ساختاری ITX و رده کارت گرافیک های گیمینگ از توان مصرفی ۱۵۰ وات (W) برخوردار است.

شاید همین موضوع برای همه در ابتدا بیانگر کاهش تعداد هسته‌های جریانی فرکانس هسته و یا هر موردی باشد که به کاهش کارایی منتهی شود، که در مورد مثال اول اینطور نیست و کارت گرافیک RX Vega Nano همانند طبق لیستی که مشاهده کرده‌اید همانند سری RX Vega 64 از یک میزان هسته جریانی، حجم و نوع حافظه برخوردارد است و تفاوت چشمگیری در قسمت توان مصرفی را دارد. در این میان با توجه به اطلاعات ذکر شده می‌توان احتمال داد تا کارت گرافیک های RX Vega Nano از تراکم بیشتری در ساختار تراشه را دارد.

ساده است که این تراکم بیشتر در ساختار می‌تواند سبب کاهش نیاز توان مصرفی در کارت گرافیک شود، اما این سخن همانطور که گفته شده است در قالب یک احتمال است و حتی می‌توان احتمالی منفی درباره ایجاد تولید دمای تولیدی بیشتری به سبب تراکم در ساختار داد؛ در نتیجه باید تا انتشار اخبار رسمی از سوی AMD صبور بود تا دید ساختار این کارت گرافیک به چه صورت است. نظر شما درباره RX Vega Nano چیست؟

در ادامه اولین تصاویر منتشر شده از کارت گرافیک RX Vega Nano را می‌توانید مشاهده کنید:

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist