حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی شتاب‌دهنده گرافیکی TESLA V100 در گردهمایی انویدیا

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

شرکت انویدیا به تازگی طی یک گردهمایی در میان محققان هوش مصنوعی، از شتاب دهنده گرافیکی TESLA V100 رسماً رونمایی کرد. با ترنجی همراه باشید.

شرکت انویدیا نامی آشنا برای همه به عنوان تولید کننده کارت گرافیک و پردازنده‌های گرافیکی بخصوص در زمینه‌های هوش مصنوعی و پژوهشی است؛ همانطور که گفته شد انویدیا به تازگی طی یک گردهمایی در میان برخی از محققان هوش مصنوعی از شتاب دهنده گرافیکی جدید خود، TESLA V100 رونمایی کرد و در میان حضار آن را در چند آزمون مرتبط مورد بررسی قرار داد. اما آنچه در ابتدا برای اشاره در مشخصات فنی این محصول شرکت انویدیا که بهتر است آن را غول پردازشی به تمام معنا نام برد، برخورداری TESLA V100 از معماری Volta است؛ زیرا اولین محصول معرفی شده شرکت انویدیا بر پایه معماری ولتا (Volta) می‌باشد.

شتاب دهنده گرافیکی TESLA V100 بر پایه معماری Volta، از ۲۱ میلیارد ترانزیستور، سیلیکون‌های تولید شده توسط TSMC، لیتوگرافی ۱۲ نانومتری، ۱۶ گیگابایت حافظه HBM2 و پهنای باند ۹۰۰ گیگابایت بر ثانیه برخوردار است. در جریان این گردهمایی مدیر عامل شرکت انویدیا آقای Jen Hsun Huang به هرکدارم از محققان حاضر در جمع یکی از اولین TESLA V100های تولید شده را بصورت هدیه اهدا کرد و گفت:

“شتاب دهنده‌های گرافیکی TESLA V100، بهترین محصول موجود در زمینه هوش مصنوعی مبتنی بر هسته‌های Tensor است.”

دیدگاه شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist