حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

AMD پردازنده‌های رایزن تردریپر ۱۹۲۰X و ۱۹۵۰X را معرفی کرد

AMD دو پردازنده از سری تردریپر همراه با اطلاعاتی هم‌چون نام‌گذاری، کلاک، قیمت و بنچمارک‌های Cinebench 15 را برملا کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در این هنگام که این اطلاعات را با شما به اشتراک می‌گذاریم، ای‌ام‌دی ویدئویی از لیزا سو مدیرعامل این شرکت منتشر کرد که به معرفی مشخصات، قیمت و تاریخ فروش این سری از پردازنده‌ها، می‌پردازد. بر اساس اطلاعات منعکس شده، پردازنده‌های رایزن تردریپر (Ryzen Threadripper)، مبتنی بر پلتفرم مادربوردهای X399 هستند که به عنوان کامپیوترها‌ی بالارده (HEDT) در اوایل آگوست (اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه) در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد. در ابتدا دو مدل ۱۶ هسته‌ای (۳۲نخی) و ۱۲‌هسته‌ای (۲۴نخی) به فروش خواهند رسید.

بنا بر ویدئوی منتشر شده، پردازنده ۱۹۵۰X در برنامه Cinebench موفق به امتیاز بالای ۳۰۰۰ در بخش چندنخی شد.

هم‌چنین پردازنده ۱۲‌هسته‌ای یعنی ۱۹۲۰X موفق به کسب امتیاز ۲۴۳۱ شده است.

هر دو مدل پردازنده ضریب باز با ۳۲مگابایت حافظه کش L3 هستند و بر روی سوکت RT4 نصب می‌شوند. این پردازنده‌ها و پلتفرم X399 قابلیت به کارگیری حافظه اصلی به صورت ۴‌کاناله و خطوط ۶۴‌گانه PCI Express هستند.

پرچمدار رایزن تردریپر یعنی ۱۹۵۰X؛ پردازنده‌ای ۱۶هسته‌ای با کلاک ۳٫۴گیگاهرتز و کلاک بوست ۴گیگاهرتز، با قابیلت SMT (هایپرترد) ۳۲نخی است. برای مصرف‌کنندگان قیمت ۹۹۹دلار تعیین شده است.

پردازنده رایزن تردریپر ۱۹۲۰X؛ پردازنده‌ای ۱۲هسته‌ای با کلاک ۳٫۵گیگاهرتز و کلاک بوست ۴ گیگاهرتز و ۲۴نخی است که با قیمت ۷۹۹دلار عرضه می‌شود.

این دو پردازنده در بنچمارک Cinebench قوی‌تر از پردازنده ۱۰هسته‌ای ۷۹۰۰X اینتل (با قیمت ۹۹۹دلار) ظاهر شده‌اند. پردازنده‌ها و مادربوردها‌ی تردریپر اوایل آگوست در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین پیش‌فروش سیستم‌های آماده Alienware Area-51 Threadripper Edition از ۲۷جولای مطابق با ۵مرداد آغاز خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید امین اکبرپور