حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچ‌مارک‌های جدید کارت‌گرافیک Radeon RX Vega؛ عملکردی بالاتر از GTX 1080

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کارت گرافیک

اخیراً چندین نتیجه حاصل از بنچمارک‌ ۳DMARK 11 کارت گرافیک Radeon RX Vega در پایگاه فیوچرمارک (Futuremark) مشاهده شده است، نتایج ثبت شده از این کارت‌گرافیک عملکردی بالاتر از کارت گرافیک GTX 1080 را نوید می‌دهند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

با اینکه امتیاز نهایی بنچمارک ۳DMARK 11 تا حد زیادی به عملکرد پردازنده و حافظه رم وابسته است و معیار مناسبی برای سنجش دقیق قدرت کارت گرافیک‌های مدرن جدید نیست اما می‌تواند چشم‌انداز کلی درباره قدرت کارت گرافیک ارائه کند. اما در مورد بنچمارک‌های جدید کارت گرافیک Radeon RX Vega نخستین نکته جالب این است که تمامی نتایج جدید با کد ۶۸۷F:C1 8GB ثبت شده‌اند؛ این بدان معنی است که نسخه مصرف‌کننده یا همان مخصوص بازی Radeon RX Vega از ۸GB حافظه رم بهره خواهد برد. علاوه بر این از نتایج ثبت شده می‌توان دریافت که فرکانس کاری پردازشگر گرافیکی کارت گرافیک Radeon RX Vega در حدود ۱۶۳۰MHz و ماژول‌های حافظه آن از نوع HBM2 و با فرکانس ۱۸۹۰MHz می‌باشند.

این کارت گرافیک در بهترین حالت امتیاز ۳۱۸۷۳ را کسب کرده که در مقایسه با امتیاز ۳۰۴۰۰ کارت گرافیک GTX 1080 (با اورکلاک کارخانه‌ای) مقدار بالاتری می‌باشد. برای مقایسه باید بدانید کارت گرافیک GTX 1070 قادر است امتیازی در حدود ۲۵۰۰۰ کسب کند. تصویر زیر نمایانگر برخی از نتایج ثبت شده توسط کارت گرافیک جدید شرکت AMD می‌باشد.

دیدگاه شما چیست؟ آیا این کارت گرافیک می‌تواند AMD را از وضعیت بحرانی خود خارج کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
etemadian

خیلی وقته که منتظریم AMD از خواب زمستونی بلند شه و به روزهای اوجش برگرده . ظاهرا با این کارت گرافیک و CPU جدیدش خواب اینتل رو آشفته کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید امین اکبرپور