میزان فروش گوشیهای هوشمند هواوی در فصل اول سال ۲۰۱۷ با رشد ۶/۲۱ درصدی همراه شد. گروه امور مصرف کنندگان هواوی (CGB) اعلام کرد که هواوی سال ۲۰۱۷ را بسیار قدرتمندتر آغاز کرده است. این کمپانی توانسته میزان فروشش را در ۵۲ کشور ۵۰ درصد افزایش دهد. هواوی در طول سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، ۵۵/۳۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رساند که این رقم نشان از افزایش ۶/۲۱ درصدی در میزان فروش داشته است.
بر اساس گزارش IDC، سهم بازار هواوی در زمینه تلفن همراه افزایش پیدا کرده و به ۸/۹ درصد رسیده است و به این ترتیب همچنان جایگاه خود را در رتبههای اول جدول و میان سه برند برتر دنیا حفظ کرده است. در فصل اول سال ۲۰۱۷ هواوی در بسیاری از کشورها رکورد زد، به طوری که در ۵۲ کشور توانست میزان فروش خود را ۵۰ درصد افزایش دهد و در ۳۲ کشور هم رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
در طول سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در چین و کشورهای اروپایی به ترتیب میزان فروش هواوی ۲۰ و ۱۵ درصد رشد داشته است. در حالی که در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه این رشد فروش، ۷۰ درصد برآورد شده است. در بخش گوشیهای بالارده و پرچمدار، هواوی با گوشیهای HUAWEI P9 و HUAWEI Mate 9 عملکرد بسیار خوبی داشت و در این بخش از بازار تاثیر زیادی گذاشت.
در همین زمان در بخش گوشیهای میانرده نیز فروش گوشیهایی که حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارند نسبت به سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی همراه شد. در ماه فوریه سهم هواوی در بازار گوشیهای پرچمدار معادل ۷/۹ درصد برآورد شد و این رقم در ۹ کشور چین، اسپانیا، ایتالیا، تایلند، مالزی، آفریقای جنوبی، لهستان و سایر بازارهای کلیدی به ۱۰ درصد رسید.
سری گوشیهای HUAWEI P10 که در بیش از ۳۰ بازار از زمان عرضه در ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ عرضه شد، به لحاظ تجربه عکاسی و دوربین فوقالعادهای که داشت، محبوبیت زیادی یافتند. به گفته ریچارد یو، مدیر گروه امور مصرف کنندگان هواوی (CGB)، محصولات و برند هواوی رشد زیادی داشته و به این ترتیب به رسمیت شناخته شده و توانسته در بخش گوشیهای بالارده تاثیر زیادی روی بازار بگذارد. گروه امور مصرف کنندگان هواوی روی پیشرفت سرویسهای مشتری، حضور در کانال فروش، خرده فروشی، برند سازی و بازاریابی و خدمات متمرکز شده است.
بر اساس گزارش مدیر گروه امور مصرف کنندگان هواوی، این شرکت توسعه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی و نوآوری در این زمینه را ادامه خواهد داد.