حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اچ‌تی‌سی U11 معرفی شد؛ قابلیت Edge Sense و بهترین دوربین در DxOMark

نوشته

6 سال قبل | 26 دیدگاه | اچ‌تی‌سی، اخبار

اگر به یاد داشته باشید برای شما در بررسی U Ultra گفتیم که این دستگاه پرچمدار اصلی اچ تی سی در سال جاری نیست و قرار است این شرکت تایوانی پرچمدار دیگری را رونمایی کند.  یو الترا فبلتی متفاوت به شمار می‌آید و حالا پرچم‌دار جدیدی با نام U 11 معرفی شده است تا بتواند نام این برند را بیشتر از گذشته زنده نگه دارد. همان‌طور که از نام این پرچم‌دار پیداست U 11 قرار است جانشین HTC 10 و دلیل استفاده از U قابلیتی است که در بدنه آن تعبیه شده؛ در ادامه همراه باشید.

به رسم یو الترا باز هم خبری از درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیست ولی باید اشاره کنیم که یو ۱۱ یک دستگاه با گواهی IP67 است. از نظر ظاهری و محل قرارگیری کلید های ناوبری و همچنین حسگر اثرانگشت تغییرات خاصی را شاهد نیستیم و حتی حاشیه اطراف هم همانند سبک‌های قبلی است.

مهم ترین قسمت یک اسمارت فون صفحه نمایش آن است. صفحه‌نمایش این گوشی ۵٫۵ اینچی با وضوح QHD 2560×۱۴۴۰ از نوع Super LCD5 و با نسبت تصویر ۱۶:۹ بوده و با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

و اما اصل مطلب؛ قابلیت جدید Edge Sense است که با فشار دادن گوشی در دست و با حساسیت لبه‌ها برای انجام یک سری امور است. به طور مثال وقتی صفحه خاموش است با فشار دادن گوشی اپلیکیشن دوربین باز می‌شود و هنگام گرفتن تصاویر سلفی فشار دادن لبه‌ها حکم دکمه شاتر را خواهد داشت. فشار دادن لبه‌های گوشی امکانات جانبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثالی دیگر، با فشار دادن لبه‌های گوشی فراخوانی دستیار گوگل یا حتی الکسای آمازون فعال خواهد شد. هر دو این دستیار‌های صوتی برای شما در دسترس قرار گرفته است. همچنین می‌توانید با فشردن طولانی‌تر اپلیکیشن خاصی را اجرا کنید، اسکرین شات بگیرید و یا چراغ قوه را فعال کنید. نکته جالب دیگری را هم اضافه کنیم. این فناوری حتی وقتی دستکش به دست دارید نیز کار می‌کند!

در اچ تی سی یو ۱۱ یک نقطه مهم دیگر هم وجود دارد. به گفته اچ‌تی‌سی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی HTC U 11 بهترین در بین گوشی‌های هوشمند دنیاست و از وب‌سایت DxOMark امتیاز ۹۰ را کسب کرده که بالاتر از پیکسل گوگل، آیفون ۷ اپل و گلکسی اس ۸ سامسونگ است. اچ‌تی‌سی هم مانند سامسونگ فوکوس خودکار Dual Pixel را به گوشی خود آورده و از دیافراگم f/1.7 برای عکس‌هایی بهتر در نور کم بهره گرفته است. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی است که همچنین می‌تواند تصاویر ۴ مگاپیکسلی اولتراپیکسل نیز ثبت کند.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ از چیپست جدید اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کوالکام با فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند که قرار است نسبت به نسل قبلی عملکرد بهتر و مصرف کمتری داشته باشد. این تراشه از ۴ هسته ۲٫۳۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱٫۹ گیگاهرتزی Kryo در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 540 استفاده می‌کند و اچ‌تی‌سی برای این گوشی ۴ گیگابایت حافظه رم نیز در نظر گرفته است.

از سایر مشخصات HTC U 11 می‌توان به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، بلوتوث ۴٫۲ و اندروید ۷٫۱ اشاره کرد. این گوشی در پنج رنگ مشکی، سفید، نقره‌ای، آبی و قرمز عرضه خواهد شد. HTC U 11 قرار است با قیمت ۷۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه شود.

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

تا چند ماه دیگه میخرمش گوشی خوبیه ولی خوب کاش فلزی بود!
از همه لحاظ بنظرم از بقیه پرچمدارا بهتره،البته اس۸ نسخه اگزینوسش هم خوب کار کرده،
این امتیاز ۹۰ گریفته تو dxo یعنی دو نمره پیشرفت و سامسنوگ هم رو همون ۸۸ مونده،بنظرم الان بهترین گوشیای بازار این و اس۸هستن و بعدش بقیه.

Sadeghh

البته هرکی نظری داره و قطعا محترم
ولی من هنوز فکر میکنم xz premium برتر باشه نسبت به سایرین و بعد u 11
به هر حال مبارکت باشه رفیق

REZA

خیلی ممنون،بله دیگه اخر سر همه چی برمیگرده به سلیقه ،مثلا علاقه ای که به این گوشی دارم باعث شده فلزی نبودنش تو خریدم تاثیری نزازه!

MOAZEZ

منم موافقم صادق جان باهات. Xzpو u11بهترین هستن. و s8هم با ایرادای بیشمارش احتمالا از بازار جمع میشه تا چندهفته دیگه انشاءالله

REZA

و یه گله از سایت خیلی خیلی کم کار ترنجی که اصلا معلوم نیست چرا اینقدر خستس

ghobadi

بنظرم کسی که ۱۰ داره هیچ میلی واسه خرید این گوشی نخواهد داشت!
اچ تی سی تا کی میخواد طراحی تکراریشو مدل به مدل ادامه بده؟

REZA

فک کنم اصن عکسا واست باز نشدن یا کلا اچ تی سی ۱۰ رو ندیدی

mega08

کجای این طراحی شبیه htc 10?

ss

افرین htc
اس۸ دوربینش با اس۷ یکیه فیلم برداری بهتر شده
ببینم نوت۸ چیکار میکنه
حالا اگه پنکه های سونی بودن میگفتن dxo جیره خواره

Sadeghh

تو اصلا دیگه حرف dxo رو نزن پسر
تو برو خونه :)))

Saeed Mohammadipouya

فنای سونی همیشه بر عتبر بودن این موسسه اصرار ورزیدن حتی در شرایطی ایکس زد ۸۷ گرفت شما بهتره نگران خودت باشی که شرکتی که طرفدارشی ۸۸ گرف عین قبل
وقتی میگفتیم دوربینش فرقی نداره با اس هفت میکفتین فلانه فیثاره

Big S

الان شما مگه از ۸۸ بیشتر شده نمره گوشیتون؟!!!درضمن ی سر به Dxo بزنی میبین توی عکاسی دوربین اس ۸ تو اکثر موارد حتی از Htc U11 هم بالا تره و فقط تو فیلمبرداری نمرش کم شده.ک به شخصه برام عکسای مهم تره.در مقابل دو تا فیلمی که گرفتم دویست تا عکس گرفتم?.ولی در کل دوربین اس ۸ جزو بهترین دوربیناس و از سوتی و اپل هم کمتر نیست.✌

REZA

شما خودت به سایت سر زدی؟
تو اون سایت اچ تی سی توی فیلم برداری ۸۹ و توی عکسبرداری ۹۰ شد ولی اس هشت تو هردو ۸۸
امار غلط نده.

Big S

برو ریز نمراتشو ببین میفهمی

Ali.v

شما نظر نده برو ویندوزتو استفاده کن?

MOAZEZ

کی بتو گفته تو آدمی؟

mega08

دمش گرم بلاخره شد همون اچ تی سی سابق.
فقط کاش شیشه و فلز نبود . فلزی بود.

Saeed Mohammadipouya

ماشالا اچ تی سی

Yas

قطعا یو ١١ و اس٨پلاس تا ۶ماه اینده بهترینهاى بهترینها هستن
اما من با اینکه سامسونگى هستم یو ١١ رو ترجیح میدم
تنها ب دودلیل
اول نسبت صفحه نمایش ١۶:٩ و دوم برا اسپیکرهاى استریو فوق العادش
بقیه گذینه هام چیزى کم نداره از اس٨

siavash-t

سلام آقای مخملی. ببخشید نظرم به پست ربطی نداره. خواستم ببینم خیلی وقته بررسی ندارید. دیگه کامل گذاشتیدش کنار؟ لطفا یه دستی به سر روی نظرات و کاربران عضو شده هم بکشید! کلا سایت شده مثل مهد کودک!

ss

پنکه های سوتی otheeeeeeeeers همیشه مخالف Dxo بودن الان امتیاز اس۷ از Xz بیشتر پس قبول داری دوربین اس۷ بهتره؟ خوب معلومه قبول نمیکنی چون بی منطقی
پس الکی عر نزن

MOAZEZ

خدا شفات بده انشاءالله. مثل اینکه فن های سونی یکاری کردن که همیشه احساس درد داری. یذره باهاش مدارا کن دردش کم میشه. پیشنهاد من اینه شب کاری بذار کنار.

siavash-t

خیلی خوب میشه اگه بتونید یه کتابخوان رو بررسی کنید. هزار تا نظر تو سایت ها هست، ولی اصلا معلوم نیست کدوم راسته کدوم دروغ!

MOAZEZ

بهمراه xzpبهترین اسمارت فون۲۰۱۷ هستن. S8هم که با ایرادای سخت افزاری بیشمار بهتره جمع بشه از بازار مثل پدرش نوت۷

Ali.v

همونطور که اپلی ها i ship هستن،باید به پنکه های کاذب سونی هم گفت So ship ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....