حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا در آینده در کلونی های ساخته شده توسط پرینتر های ۳D زندگی خواهیم کرد!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ترنجی

تیم مهندسان MIT روبات پیشرفته پرینتر سه بعدی ساخته اند؛ که می‌تواند خانه های آینده ما را بسازد و احتمالا سازه هایش شبیه به سازه های روی زمین و حتی پیشرفته تر از آن باشد. این پلتفرم ساخت و ساز دیجیتالی می‌تواند هر شی را در هر محیطی بسازد. برای اطلاعات بیشتر با ترنجی همراه باشید!

اگر که استار کرفت –  یک بازی ویدئویی در سبک استراتژی همزمان و در نوع علمی تخیلی است – یا مشابه آن را بازی کرده باشید، احتمالا تعجب کرده اید که چگونه به این سرعت یونیت (سرباز هایتان) می‌توانند ساختمان ها را بسازند. احتمالا آن‌ها کارگران چاپگر های سه بعدی بوده‌اند، چیزی شبیه به آنی که دانشگاه MIT به تازگی رونمایی کرده‌ است.

اگر چه که این پرینتر اولین پرینتر سه بعدی ساخت خانه نیست؛ پلتفرم دیچیتال ساخت وساز MIT همان پرینتر سه بعدی معمولی و رایج موجود نیست. برای افراد نا آشنا سازه های ساخت این پرینتر کاملا قابلیت شخصی سازی و قابلیت جابه جایی دارد که می‌تواند هر سایزی از اشیا را بسازد. هدف اصلی این بوده‌ است که پرینتر به تنهایی ابزار کافی برای ساخت بنای مورد نظر را تهیه کند،به این معنا که این پرینتر قابلیت ساخت ساختمانی مستقل بر اساس داده های شهودی محیط را دارد!

به طور خلاصه این پلتفرم دیجیتال ساخت و ساز یک سیستم  رباتیک مستقل است که می‌تواند در هر محیطی متناسب با مواد در دسترس، سازه مورد نظر را بسازد. هدف بعدی طبق گفته های “استیون کیتینگ” : در آینده  می‌خواهیم سیستمی کاملا مستقل طراحی کنیم که می‌توانید به ماه یا مریخ یا قطب جنوب بفرستید تا ساختمان های موردنیاز را برای سال ها بسازد.

در مدرکی برای اثبات اجرای یک طرح مفهومی که در نشریه ساینس رباتیک چاپ شده، سیستم دیجیتال ساخت وساز می‌تواند فقط در ۱۴ ساعت سازه ای با ارتفاع ۳٫۷ متر بسازد ودر ساخت آن از یونولیت و بتن استفاده کند.

به نقل از Neri Oxman :

“برای من این سیستم فقط یک پرینتر نیست ” …” اما تغییر اساسی در حوزه معماری دیجیتال  را آسان می‌کند؛ همچنین اصول معماری را نیز می‌توان در آن گنجاند که بنایی طبق اصول و استاندارد های معماری بسازد و به این ترتیب  نیاز های کارکردی و زیبا شناسانه را تامین کند. همانطوری که می‌دانید هر خانه‌ای به جز نقشه، مصالح و تاسیسات به فضاسازی و طراحی داخلی نیاز دارد. سیستم ما اولین گام برای تغییر شیوه ساخت و ساز در جهان است که می‌تواند امکانات متفاوتی را با توجه به ایستایی ،کارایی ، زیبایی، ترکیب مواد مختلف و نوع آب و هوای منطقه  و در اختیار ما بگذارد و پلتفرم ساخت ساختمان ها را به نوعی عوض کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی