حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ربات جاروبرقی ال‌جی؛ هوشمند تمیز کنید

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ال‌جی

بسیاری فکر می‌کنند در طی سال‌های بسیاری که از اختراع جاروبرقی گذشته است هنوز اتفاق شگرفی در این صنعت نیفتاده است؛ یعنی اگر به سال ۱۹۱۰ برگردیم و از جاروبرقی آن زمان استفاده کنیم، تغییر زیادی در نحوه تمیز کردن فرش نخواهیم دید. حتی به‌جرئت می‌توان گفت هردو به یک‌میزان قدرت تمیز کردن دارند. حتی باوجوداینکه طراحی ظاهری و حتی نحوه عملکرد جاروبرقی‌ها بعد از نزدیک یک قرن هنوز تغیر خیلی زیادی نکرده است ولی این وسیله هنوز یکی از محبوب‌ترین لوازم‌خانگی محسوب می‌شود.

تاریخچه جاروبرقی خیلی طولانی‌تر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند. از اولین مکنده‌ای که در ۱۸۶۰ اختراع شد تا نسخه پایه جاروبرقی‌های امروزی که بعد از جنگ جهانی به وجود آمد، این وسیله مسیری نزدیک به دو قرن را طی کرده است. در آغاز قرن جدید نیز بار دیگر این وسیله یک تغییر شگرف در نوع طراحی و کارایی را شاهد بود. مدلی که به جاروبرقی رباتیک معروف است و از سال ۲۰۰۲ به بازار آمده است. خوشبختانه این مدل با استقبال گسترده مردم روبرو شد و امروزه با کمک شرکت‌های پیشرفته دنیا مثل ال‌جی به سطح جدیدی از کارایی و بهره‌وری رسیده است.

ربات جاروبرقی ال‌جی توانسته با بهبود امکانات قبلی و اضافه کردن قابلیت‌های جدید نگرانی شما نسبت به تمیزی خانه را کاملا برطرف کند. با امکانات دوربین از راه دور در Hom-Bot Turbo Plus ال‌جی شما می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای انتخاب فضاهایی که بیشتر باید تمیز شوند استفاده کنید.

نرم‌افزار مسیریابی و پیمایش در هر جاروی رباتیکی در مرکز اهمیت قرار دارد و این در مورد جدیدترین ماشین خانگی ال‌جی نیز صدق می‌کند. Turbo Plus با پردازنده دو هسته‌ای نیرو می‌گیرد و از نرم‌افزار هوشمند Robonavi استفاده می‌کند تا در اطراف حرکت کند و به موانع و اشیای اطراف مثل پایه‌های صندلی و پله‌ها برخورد نکند. برای انجام این کار، این سیستم باید ببیند کجا می‌رود. در این سیستم سه دوربین گنجانده‌شده است که امکان فیلم‌برداری از محیط اطراف را می‌دهد؛ مثل سقف بالای سرش، پیگیری جایی که بوده است و جایی که قرار است برود.

این دوربین‌ها یک قابلیت جدید برای امنیت خانه به نام Home-Guard و کنترل از راه دور خانه به نام Home-View دارد. اولی برای این طراحی‌شده است که در غیاب صاحب‌خانه و در صورت حس کردن کوچک‌ترین حرکت به‌صورت خودکار عکس‌هایی را به گوشی هوشمند کاربر بفرستد. دومین قابلیت نیز اطلاعات فوری به کاربر می‌دهد و امکان کنترل از راه دور جاروی روباتیک را از هرجایی ممکن می‌کند. شاید فکر کنید این‌ها امکانات بسیار شگفت‌انگیز و جذابی هستند اما ال‌جی چیزهایی دیگری نیز در آستین دارد. قابلیت واقعیت افزوده به نام Home-Joy در جاروی روباتیک Hom-Bot Turbo Plus به کاربران امکان می‌دهد تا از دوربین گوشی هوشمند خود برای انتخاب مناطقی از اتاق که نیاز به توجه خاص دارند استفاده کنند. با ضربه بر روی آن فضا جاروی روباتیک شروع به انجام‌وظیفه خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....