حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بانداژی که توسط فناوری ۵G اطلاعات خودش را منتقل و توسط نانوسنسور‌ها به دکتر گزارش می‌دهد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اینترنت

بانداژی را تصور کنید که به وسیله شبکه بی سیم ۵G به دکترگزارش می‌دهد؛ چه مقدار زخمی که با این باند پوشیده شده بهبود یافته‌است. دانشگاه سوان سی در انگلستان آزمایشات مربوط به این بانداژ را در سال بعد شروع خواهد کرد. درکنار استفاده از نسل بعدی تکنولوژی بیسیم که وضعیت زخم را برای اقدامات درمانی حرفه ای بعدی گزارش می‌دهد، در این بانداژ نانوسنسور هایی برای بررسی بهبود های جراحت به کار می‌رود.

با استفاده از اطلاعاتی که این بانداژ در اختیار پزشکان قرار می‌دهد، آنها قادر خواهند بود که زخم را بازبینی‌ کنند و برای بهبود وضعیت آن انجام کاری را پیشنهاد دهند. پزشکان همچنین می‌توانند بررسی کنند شخص چقدر فعالیت می‌کند. زخم‌ها عموماً با فعالیت بیمار و گردش خون اطراف جراحت سریعتر بهبود می‌یابند.

این وسیله پوشیدنی هوشمند با استفاده از نانو تکنولوژی ساخته شده، تا وضعیت لحظه‌ای زخم را به ما اطلاع دهد. این بانداژ می‌تواند زخم را به شبکه ۵G و از شبکه ۵G به اسمارتفون شما متصل کند و از وضعیت زخم مطلع شود (اینکه کجا هستید و در هر لحظه چقدر فعالیت می‌کنید.) تمام این اطلاعات را جمع بندی می‌کند و پزشک می تواند میزان وضعیت بهبود زخم را در هر لحظه خاص بررسی کند و همچنین، چگونگی راه معالجه را برای وضعیت لحظه ای فرد را به صورت خاص پیشنهاد دهند.

درحالی که محققان نانوتکنولوژی در حال تلاش برای تولید سنسوری هستند، که متوجه تغییرات جراحت شود. بانداژ فعلی بوسیله پرینتر ۳ بعدی با هزینه بسیار کمی تولید خواهد شد. پروفسور کلمنت نیز گفت میتوان روی نتایج استفاده از این بانداژ بر روی جراحت های یک میلیون ادم در مرکز Welsh Wound Innovation تحقیق کرد.

از جمله مشکلات سایر بانداژ های معمولی نیاز به تعویض روزانه آنهاست،همچنین اگر که خیس شوند دیگر قابل استفاده نیستند. امیدواریم برای این مشکلات نیز راه حلی برگزینند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی