حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماده جدید خودترمیم برای ساخت صفحه نمایش‌های آینده!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تماشا کنید

این روزها ، ابزار هایی برای محافظت از صفحه نمایش دربرابر شکستن ناشی از ضربه استفاده می شود که شامل گلس گوریلا (تا نسل ۵) و نسل دوم شاتر شیلد که موتورلا در موتو z force  از آن استفاده کرد. در آینده نزدیک  صفحه نمایش ها از موادی ساخته می شوند که توسط شیمیدان های دانشگاه کالیفرنیا و کلورادو ساخته شده‌اند! با ترنجی همراه باشید!

این مواد شفاف و رسانا و کشسان و مهم تر از همه خود ترمیم هستند! اگر صفحه نمایش بشکند خودش آن را تعمیر میکند . در یک آزمایش  ، این ماده از وسط شکاف برداشت سپس در کمتر از ۲۴ ساعت این شکاف را بخیه زد ! این ماده لاستیکی و نرم و ارزان است و  طبق گزارش به راحتی ساخته می شود  و میتواند تا ۵۰ برابر اندازه اصلی خود کشیده شود! با قابلیت رسانایی الکتریسیته ، از این ماده میتوان در ساخت صفحه نمایش ها یی مقاوم در برابر خراش و ضربه و البته خود ترمیم استفاده کرد!

یکی از محققان این پروژه Chao Wang ، میگوید : ما میتوانیم به زودی شاهد استفاده  از این ماده در ساخت اسمارتفون ها را باشیم! . اما هنوز مشکلاتی بر سر راه است! و تیم باید این ماده را در شرایط خاص و ناملایم مانند رطوبت بالا آزمایش کند! دیگر پلیمر های خود ترمیم در این شرایط نتوانستند دوام بیاورند!

[aparat id=”Gcnvw”]

ونگ همچنین گفت که علاقه او به مواد خود ترمیم بعد از خواندن کمیک های Wolverineشروع شد! در این کتاب قهرمان داستان میتواند خودش را ترمیم کند.  با صحبت درباره خود ترمیمی ممکن است شما را به یاد LG G Flexو LG G Flex 2 بیندازد ؛که هر دو با بک کاوری خاص ارائه شدند! این بک کاور خود میتواند خراش های کوچک را ترمیم کند! اما  موضوع  خود ترمیمی صفحه نمایش شکسته مساله دیگری است!

  چائو ونگ  :

من درباره ساخت  باتری خود ترمیم لیتیومی تحقیق میکردم؛ که وقتی گوشی به زمین برخورد میکند میتواند خود را ترمیم کند و نسبت به باتری های معمولی بیشتر کار کند!

کسانی که نمیتوانند گوشیشان را در دستشا ن نگه دارند و همیشه گوشی از دستشان لیز میخورد ! (میدونید کیا رو میگم) زمانیکه این ماده برای اولین بار اماده تولید شود ، هیجان زده خواهند شد!  ماده خود ترمیم میتواند تا ۵۰ برابر سایز اصلی اش کشیده شود! 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی