حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران اینترنت اندروید از کاربران اینترنت ویندوز نیز پیشی گرفتند، اندروید در رتبه اول

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت

اندروید، این ربات سبز خجالتی و آرام! در سالیان نه چندان دور سهم خاصی از بازار نداشت. نه تعداد دستگاه های مبتنی بر آن خیلی چشمگیر بودند نه برنامه و بازی خاصی داشت و نه حتی سهمی از کاربران اینترنت! امروز اما یک روز مهم برای گوگل و اندروید است، روزی که اندروید تبدیل به محبوب ترین پلتفرم برای استفاده از اینترنت می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کاربران اینترنت اندروید

این نتیجه بررسی های StatCounter از بازار و سهم وبگردی در پلتفرم های مختلف است. همانطور که می بینید در سالیان نه چندان دور یعنی دقیقا ۵ سال پیس، ویندوز مایکروسافت با سهمی بیش از ۸۰% سلطان بلامنازع وبگردی بوده است. دقیقا زمانی که کاربران اصلا به وبگردی با دستگاه دیگری به جز کامپیوتر شخصی خود فکر نمی کردند. در حقیقت زمانی که این کار امکان پذیر نبود! در آن زمان اندروید پایین تر از همه دیگر پلتفرم ها از جمله iOS و OS X بوده است. پس از گذشت حدود یک سال و نیم می بینیم که اندروید از پلتفرم های اپلی بالا می زند اما هنوز فاصله حدود ۶۵ درصدی با غول دنیای کامپیوترهای شخصی، یعنی ویندوز فاصله دارد.

حال با پایان ماه مارس ۲۰۱۷ می بینیم که سهم اندروید از کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارند و وبگردی می کنند، بیشتر از ویندوز مایکروسافت است! این یک آمار بسیار مهم است. هر چند مایکروسافت هنوز سهم و اقتدار خود را روی کامپیوتر های شخصی حفظ کرده است اما مسئله تغییر گود رقابت هاست. حالا دیگر کاربران علاقه به وبگردی پشت دستگاه های غیرقابل حمل و پرمصرف خود ندارند. بزرگتر شدن اندازه نمایشگر موبایل های هوشمند، روان شدن عملکرد وبگردی در آن ها و قابل حمل بودن این دستگاه از مهم ترین عوامل افول سهم ویندوز و در حقیقت کامپیوترهای شخصی در زمینه وبگردی به شمار می رود.

نظر شما چیست؟ شما بیشتر روی موبایل خود وبگردی می کنید یا روی کامپیوتر شخصی خود؟ چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)