حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل جدید معماری چیپ ARM با فناوری DynamIQ برای هوش مصنوعی رونمایی شد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

بسیاری از اسمارت فون‌ها یا کلا گجت‌هایی که ما اکنون از آن‌ها استفاده میکنیم  از تکنولوژی پردازنده ARM بهره می گیرند و حالا با خبر شدیم این کمپانی فناوری جدیدی به نام DynamIQ را برای نسل جدید چیپست‌هایش معرفی کرده است. در ادامه همراه باشید.

فناوری DynamIQ در مرحله اول برای استفاده در زمینه هوش مصنوعی و سیستم های مبتنی بر یادگیری ماشینی عرضه شده است. طبق اعلام شرکت این نوع پردازنده می‌تواند در خودروها، موبایل ها، کنسول های بازی و هرآنچه که تصورش را می کنید مورد استفاده قرار بگیرد و ARM تحت عنوان تکاملی برای تکنولوژی big.Little کنونی از آن یاد کرده است. اما نکته بسیار خاصی در این فناوری وجود دارد. DynamIQ می‌توانند این مدیریت را داشته باش که هر هسته در چیپست اصلی یک کاری خاصی انجام دهد تا عملکرد پردازنده به مراتب بیشتر شود!

به زبان ساده تر از این پس می توان ترکیب یک و سه (چهار ) یا یک و هفت (هشت) هسته ای را برای پردازنده ها تعریف کرد تا هر کدام با یک میزان مصرف انرژی خاصی مشغول به فعالیت شوند. ARM این نکته را هم اضافه کرده است که این چیدمان می تواند پاسخگویی پردازنده ها در زمینه هوش مصنوعی را بالا ببرد و ظرف سه تا پنج سال آینده توانمندی شان در این زمینه را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....