حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی برترین‌های LG Global Challenger از اسپانیا تا کره جنوبی در جستجوی علم

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ال‌جی

بعد از شش ماه رقابت نفس‌گیر بین برترین دانشجویان ایران، در روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در طی مراسمی باشکوه در خانه همایش واقع در خیابان فرشته ۵ گروه از آن‌ها به‌عنوان فینالیست‌های نهایی برای اعزام به کشورهای مختلف معرفی شدند.

این پروژه شرکت ال‌جی در راستای حمایت از دانشجویان و تشویق آن‌ها به مطالعه عمیق و البته ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و فرصتی فراهم کرده تا سفرهای تحقیقاتی به کلیه کشورهای مختلف، برای دانشجویان ایرانی برنامه‌ریزی شود.

نام این برنامه، پروژه LG Global Challenger است؛ اولین و جدیدترین برنامه‌های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی که در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول‌اند. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ در کره جنوبی پایه‌ریزی شد که به‌عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت ۱ به ۲۱ شناخته شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت. دانشجویان در این پروژه می‌توانند آزادانه موضوع سفر و کشور موردعلاقه خود را انتخاب و موقعیت‌های بی‌نظیری را تجربه کنند.

 برای این سفر تحقیقاتی ۶ موضوع در زمینه‌های علوم طبیعی، فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی و فرهنگ و هنر برای انتخاب وجود دارد و شرکت ال‌جی در ایران نیز از ۲۰ شهریورماه تا ۱۰ دی‌ماه سال ۱۳۹۵ با انتشار فراخوانی از دانشجویان فعال و علاقه‌مند دعوت به حضور در این رقابت کرد. دعوتی که با استقبال فوق‌العاده دانشجویان همراه بود و در میان خیل عظیم طرح‌های تحقیقاتی ارسالی از جانب دانشجویان کوشا و فعال ایرانی، ۳۵۰ طرح در پروژه با موفقیت ثبت‌شده‌اند که از این بین ۲۲۶ طرح شرایط شرکت در مسابقه را داشتند. جالب اینکه خانم‌ها نیز با ارائه ۳۴ درصد از پروژه‌ها نیز تمامی تلاش خود را برای ارائه بهترین طرح‌های تحقیقاتی انجام دادند.

بعد از بررسی‌های دقیق اساتید دانشگاه‌های معتبر ایران، ۳۰ گروه برای مصاحبه و توضیح طرح توجیهی خود طی دو روز به هتل اسپیناس پالاس تهران دعوت شدند. بعد از صحبت‌های فراوان و در نظر گرفتن تمام جوانب طرح‌های مختلف درنهایت هیئت‌داوران توانستند ۱۰ گروه را انتخاب کنند. در روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در طی مراسمی باشکوه در خانه همایش واقع در خیابان فرشته و با ۵ گروه از آن‌ها به‌عنوان فینالیست‌های نهایی برای اعزام به کشورهای مختلف معرفی شدند. این ۵ فینالیست توسط تعدادی از برترین اساتید ایران انتخاب شدند. اساتیدی نظیر پروفسور علی اکبر فرهنگی پدر مدیریت ایران، پروفسور شمس السادات زاهدی استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر بهروز زارعی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و دکتر سروش صادق نژاد نایب رییس فدراسیون جهانی روباتیک. در این مراسم که فرزاد حسنی اجرای آن را به عهده داشت، گروه دنگ شو نیز جهت استقبال از سال نو و جشن پایان سال در مقابل خبرنگاران، دانشجویان شرکت‌کننده، هیئت‌داوران و مدیران شرکت‌های ال‌جی و گلدیران هنرنمایی کردند.

*آشنایی با برگزیده‌ها

این ۵ گروه، در رقابت بزرگ علمی LG Global Challenger به‌عنوان برگزیده‌ها انتخاب‌شده‌اند:

۱٫ گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع حفاظ ایمنی مترو به مقصد کره جنوبی

۲٫ گروه دانشگاه علم و صنعت با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا

۳٫ گروه دانشگاه هنر تهران با موضوع کام‌جویی در آموزش به مقصد فنلاند

۴٫ گروه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع روش‌های متنوع تفکیک از مبدأ در مؤسسات تجاری کشورهای توسعه‌یافته به مقصد بلژیک

۵٫ گروه دانشگاه تهران با موضوع ِ Design for Community Well-being through Cultural Emotions به مقصد ایتالیا

افراد انتخاب‌شده نهایی پنج گروه طی مدت ۲ روز در دفتر ال‌جی تهران توسط بخش منابع انسانی آموزش داده می‌شوند. افراد در کلاس‌هایی با عناوین کلی چشم‌انداز ال‌جی، رویکرد جهانی ال‌جی و کار گروهی آموزش می‌بینند تا به یک LG Global Challenger واقعی تبدیل شوند. هر گروه شرکت‌کننده به‌صورت مستقل در اوایل تابستان از سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای علمی تراز اول جهان که قبلاً در طرح مشخص‌شده‌اند بازدید می‌کنند و این زمان را صرف تحقیقات در این کشور انتخابی می‌کنند. تیم برتر بعد از انجام سفرهای تحقیقاتی مبلغ ۱۲۰۰۰ دلار به‌عنوان جایزه دریافت خواهد کرد و همچنین فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال‌جی الکترونیکس خواهند داشت.

*نکات تکمیلی

در طول دوره سفر تمام هزینه‌ها ازجمله هزینه بلیت، اقامت و … بر عهده شرکت ال‌جی است.

-در این پروژه، همه گروه‌ها فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر خواهند کرد. تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط شرکت‌کنندگان بر روی وب‌سایت LG Global Challenger آپلود می‌شوند.

-هرساله در کره جنوبی نزدیک به ۳۰۰ صفحه از مطالب اینترنتی منتشرشده مورد بازدید بیش از ۱٫۷ میلیون بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

-پس از بررسی و ارزیابی گزارش رقبا بعد از اتمام سفر، هدیه نقدی در راستای عملی کردن نتایج سفر تحقیقاتی به گروه برنده داده خواهد شد.

– ال‌جی فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال‌جی را برای تیمی که به‌عنوان برنده در این رقابت جایزه بزرگ را دریافت می‌کند، فراهم می‌کند.

-شرکت ال‌جی، کتابی از گزارش سفر دانشجویان را منتشر کرده که در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی قابل‌دسترس است.

در پایان گزارشی از نتیجه سفر تحقیقاتی در وب‌سایت LG Global Challenger Iran قرار داده خواهد شد که دانشجویان، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امکان استفاده آزادانه از آن را خواهند داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....