حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش ترنجی از مراسم رونمای خانواده A 2017 سامسونگ

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، سامسونگ

دوشنبه صبح در هتل اسکان برگزار شد. پس از صرف صبحانه مراسم با یادی از شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو آغاز شد و دامون بقرات، مدیر بخش آموزش سامسونگ موبایل به ارائه اطلاعاتی درباره سری جدید A پرداخت. پس از صحبت درباره مشخصات فنی دستگاه، خانوم فتحعلی مدیر بازاریابی سامسونگ از فسلفه طراحی و ساخت سری A صحبت کرد. سامسونگ معتقد است که کاربران سری A پیشرو و نکته سنج هستند. بنابر این به انتخاب خود یقین دارند و گوشی را تهیه میکنند که تکنولوژی روز را ارائه دهد، از برند معتبری بوده و از نظر قیمت هم در سطح مقولی قرار بگیرد. طبق پژوهش ها و بازار شناسی شرکت، این دسته دوست دارند گوشی هوشمند آنها نشان دهنده شخصیت و اخلاقیاتشان باشد.

به همین دلیل سامسونگ سعی کرده از DNA پرچمداران خود استفاده کند تا توانایی قانع کردن این دسته را داشته و به آن ها اطمینان دهد که محصولاتش از کیفت خوبی برخوردار است.

در انتهای مراسم هم به کمپین #مثل_خودت اشاره شد که توسط سامسونگ برای سری جدید A 2017 راه اندازی شده و در آن افار طی یک ویدیوی کوتاه به معرفی ((من)) درونشان می پردازند. این کمپین هدایایی هم دارد که در طول مراسم تنها به کنسرت یک گروه موسیقی تلفیقی اشاره شد و از باقی جوایز سخنی به میان نیامد.

در سری جدید این گوشی ها شاهد افزایش صفحه نمایش A7 به ۵.۷ اینچ هستیم، یعنی همان اندازه که پیش تر تنها در نوت ۵ و نوت ۷ و اس ۶ اج پلاس ارائه می شد. طراحی ظاهری این گوشی ها هم بیشتر به گلکسی اس ۶ شبیه است تا اس ۷ البته با توجه به شیشه های خمیده پشتی دستگاه می توان گفت که تلفیق اس ۶ و اس ۷ طراحی سری A 2017 را تشکیل داده تا شاهد کیفیتی در سطح پرچمدار باشیم.

همچنین قابلیت جدید این سری که سامسونگ در تبلیغات خود به آن اشاره می کند، قابلیت ضد آب با استاندارد IP68 است که با توجه به تغییر ذائقه و البته بالا رفتن انتظارات دور از ذهن نبود.

صفحه نمایش دستگاه ها طبق معمول AMOLED است و کماکان در مدل A3 شاهد رزولوشن HD در اندازه ۴.۷ اینچی هستیم و مدل A5 و A7 هم از رزولوشن FullHD بهره می برند. با این حساب نمی توان از A7 انتظار صفحه نمایشی مانند نوت ۵ یا نوت ۷ را داشت. هرچند که در رده قیمتی و در مقایسه با رقبا بسیار بهتر عمل می کند. همینطور قابلیت Always On Display با بهبود هایی نظیر امکان نمایش اعلانات برنامه های شخص ثالث و امکان کنترل موسیقی در حال پخش روی این گوشی ها وجود دارد.

photo_2017-01-31_09-40-01 photo_2017-01-31_09-40-09 photo_2017-01-31_09-40-13 photo_2017-01-31_09-46-13 photo_2017-01-31_09-46-10 photo_2017-01-31_09-46-20

پردازنده های این سری هم مانند گذشته هشت هسته ای بوده و رم دستگاه  A3 دو گیگابایت و دو دستگاه دیگر سه گیگابایت است. همچنین حافظه داخلی A3 ۱۶ گیگابایت و دو ستگاه دیگر ۳۲ گیگابایت بوده و قابلیت افزایش تا سقف ۲۵۶ گیگابایت به واسطه Micro SD را دارد. همچنین سامسونگ ۱۵ گیگابایت حافظه ابری را برای کاربرانش در نظر گرفته و به صورت راینگان در اختیار آن ها قرار می دهد.

طبق گفته های رئیس بازاریابی سامسونگ، کاربران سری A بیشترین استفاده را از دوربین این دستگاه می کنند. به همین دلیل سامسونگ از دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با F1.9 در A5 و A7 بهره برده تا بهترین نتیجه را کسب کند. همچنین برای  A3 از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و ۸ مگاپیکسلی با همان F1.9 برای دوربین جلو استفاده کرده است.

نکته جالب فلاش سلفی است که همانند سری اس با پخش نور سفید از طریق صفحه نمایش کمبود نور را تا حدی جبران می کند. همینطور ۱۶ فیلتر لحظه ای آماده هستند تا لحظات ثبت شده توسط کاربر را بهتر کنند. باید به این نکته هم اشاره کرد که قابلیت هایی مثل حرکات لمسی برای تعویض دوربین یا استفاده از فیلتر ها، قابلیت دکمه شاتر معلق و Light+ هم برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده است.

در بخش باتری هم شاهد افزایش ظرفیت این باتری دستگاه ها بوده و در کنار آن استفاده از تکنولوژی شارژ سریع باعث شده که A5 و A7 در بخش باتری بتوانند خود را اثبات کرده و رقبا را به چالش بکشند.

امکاناتی همچون Samsung Pay، پوشه امن با قابلیت قرار دادن نرم افزار ها درون آن، امکان استفاده همزمان دو سیم کارت و حافظه جانبی، تقویم فارسی و صفحه کلید فارسی با ۳۲ حرف و فیلتر نور آبی (مشابه Night Shift آیفون) از دیگر قابلیت های سری جدید A 2017 است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mosafer

فرق سری A مخصوصاً a7 2017 با پرچمداری مثل اس۷ فقط توی دوربین و پردازنده شده.
کیفیت ساخت عالی، باتری عالی، امکانات نرم افزاری مثل اس ۷، ضد آب و … صفحه نمایش هم که فول اچ دی بد نیست. البته شاید بیشتر از یه آپدیت اصلی اندروید دریافت نکنه.
نکته فقط اینجاست که در برابر این قابلیت ها بسیار گرونه و گزینه های نسبتاً بهتری توی بازار هست.

sars

یکی از مهمترین فاکتورها موقع خرید گوشی قیمت هستش که این گوشی ها به نسبت قیمتشون ارزش خرید ندارند و با این قیمت میشه گوشی خیلی بهتری خرید مثلا گوشی های شیائومی که پرچمدارهاشون با این گوشی های سری A سامسونگ تقریبا یه قیمت هستند اما خیلی بهتر از اینا هستند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....