حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رئیس اتحادیه فناوران در نشست خبری اعلام کرد: فقط شرکت‌های دارای نماد گارانتی می‌توانند خدمات بدهند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

نشست خبری اتحادیه فناوران با موضوعیت نماد گارانتی در بیست و دومین دوره نمایشگاه الکامپ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران با بیان این که اتحادیه از سال ۹۲ ساماندهی خدمات پس از فروش را پیگیری کرده است اظهار داشت: آیین نامه خدمات پس از فروش در پایان سال ۹۳ آماده شد و به سازمان حمایت از مصرف‌کننده ارسال شد، و با انعقاد قرارداد با این سازمان بازرسی و نظارت بر خدمات پس از فروش توسط اتحادیه آغاز گردید. وی افزود: برای اجرایی شدن بحث ساماندهی و نظارت بر خدمات پس از فروش کارگروهی تشکیل شد و این کارگروه شروع به ارزیابی و ممیزی کرد. ۵۰ شرکت مجوز خدمات پس از فروش را توسط این کارگروه دریافت کردند.

رئیس اتحادیه فناوران با بیان این که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برای این تعداد شرکت، مجوزهای لازم را صادر کرده است ابراز داشت: از شرکت‌هایی که نماد را دریافت کردند، کارگروهی برای ارزیابی بازار تشکیل دادیم. وی جلوگیری از قاچاق کالا، اطمینان از اصالت کالا، رعایت حقوق مصرف‌کننده و کنترل بازار آی تی، که پیش از این با ظهور گارانتی‌های نامعتبر بازار و اصالت بازار را تحت‌الشعاع قرار داده بودند، از اهداف ایجاد نماد گارانتی برشمرد و اظهار داشت: از سال آینده (۱۳۹۶) تمامی شرکت‌هایی که این نماد را دریافت می‌کنند حق ارائه سرویس خدمات پس از فروش در ایران را دارند و با برچیده شدن گارانتی‌های غیرمعتبر اصالت بازار به صنف آی تی بازمی‌گردد.

میر مهدی با بیان این که مجوز صادر شده یکساله است گفت: میزان توانمندی و ارائه خدمات به مصرف کننده، گستردگی خدمات پس از فروش در سطح کشور و میزان توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری از شاخصه‌هایی بوده است که در ارزیابی و اعطای مجوز نقش داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان این که ۹۸ درصد قاچاق در محصولات آی تی در سایت‌های فروش مجازی دیده می‌شوند اظهار داشت: سایت‌های فروشگاهی از سال ۱۳۹۵ زیر نظر اتاق اصناف فعالیت می‌کنند و از میان ۸ هزار سایت فروشگاهی، تعداد کمی از آن‌ها مجوز دریافت کرده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....