حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توضیح هواوی درباره علت عدم همکاری با گوگل برای ساخت پیکسل‌ها

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، هواوی

طبق سنتی دیرینه، هرساله گوگل ساخت سوگلی‌های خود را به یکی از شرکت‌های مطرح سازنده تلفن همراه واگذار می‌کرد. اما امسال همزمان با تغییر نام گوشی‌ها، رویه ساخت آنها هم‌تغییر پیدا کرد.


به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردیم، سالی که گوگل برای ساخت نکسوس جدید خود هواوی را به عنوان شریک انتخاب کرد. پس از موفقیت Nexus 6P به نظر می‌رسید که گوگل برای پیکسل‌های جدید خود دوباره به سراغ هواوی برود، اما به دلایل نامعلومی این همکاری متوقف شد. به نظر می‌رسد که دلایل این کار بالاخره معلوم شده است.

Colin Giles، سخنگوی بخش فروش هواوی در مصاحبه با سایت WinFuture.de تأیید کرد که چنین همکاری وجود داشته و قرار بوده که پیکسل‌ها ساخت هواوی باشند. بر اساس سخنان Giles، تصمیم هواوی زمانی عوض شد که گوگل اعلام کرد فقط قرار است نام خود شرکت روی گوشی‌های جدید دیده شود. محصول قبلی همکاری دو شرکت (Nexus 6P) نام هر دو شرکت را بر روی بدنه خود یدک می‌کشید.

با توجه به اشتیاق هواوی برای حضور در بازار آمریکا، نبودن اسم این شرکت بر روی پیکسل‌ها باعث می‌شد که زحمات هواوی برای این دستگاه به هدر برود. هواوی با ساخت نکسوس قبلی توانست اسم‌ورسمی را در بازار آمریکا برای خود دست‌وپا کند. و این‌گونه شد که پیکسل‌های گوگل به‌دست htc ساخته شدند و نام شرکت سازنده فقط بر روی باتری این دو گوشی نقش بست!

با وجود تمام این اتفاقات، روابط و همکاری‌های نزدیک هواوی و گوگل به‌پایان نرسیده است. حتی ممکن است هواوی سازنده یکی از محصولات سال ۲۰۱۷ گوگل باشد (هر چند که هنوز نام مشخصی برای آن وجود ندارد).

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.androidauthority.com/huawei-google-pixel-728645/”]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیر شایگان اصل